kekke123129 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei! Har tenkt å oppgradere PCen min etter konfen og tenkte å oppgradere til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 Komponentene jeg har nå: Kabinett: Cooler Master Storm Scout Midi Tower Hovedkort: FUJITSU SIEMENS AMD690VM-FMH (Socket AM2 ) Cpu: AMD Athlon 64 4000+ 2.60 GHz Gpu: PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5 Harddisk: 500GB Western Digital PSU: Cooler Master Silent Pro 850W Har altså kjøpt ferdigbygd PC, men har oppgradert kabinett, skjermkort, harddisk og strømforsyninga fra før. Kommer kanskje til å overklokke etterhvert, men blir kanskje ikke så mye siden jeg ikke har så mye peil på det Men passer skjermkortet mitt i det hovedkortet i oppgraderingspakken, og blir ledningene til PSUen til hovedkortet riktig og? Tar også i mot tips mot bedre CPU kjølere for har hørt at den som følger med ikke er så bra. Og så trenger jeg 64-bit system, har Windows 7 fra før så jeg tenkte bare å ha denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499989 Men er det verdt å oppgradere til den? Gamer en del, så har tenkt å begynne å spille Battlefield: bad company 2 men får ikke spilt det pga. CPUen jeg har nå. Takker for foreløpige svar! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Heisann. Er en god pakke det der. Eneste rammen jeg ser, latancyen(skriveleif) er litt høg på den eneste. Men trur ikke du merker noe av det. Å så må jeg/vi vite budsjette ditt. For vi kan sikkert finne noe annet også. Du kan jo også se på et amd basert oppgradering Lenke til kommentar
kekke123129 Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Heisann. Er en god pakke det der. Eneste rammen jeg ser, latancyen(skriveleif) er litt høg på den eneste. Men trur ikke du merker noe av det. Å så må jeg/vi vite budsjette ditt. For vi kan sikkert finne noe annet også. Du kan jo også se på et amd basert oppgradering Skal konfirmere meg snart så regner jo med at det blir 10.000 + Endret 29. mai 2010 av kekke123129 Lenke til kommentar
Microdead Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hadde også vært greit å vite hva du skal bruke PCen til, hvis du hovedsakelig skal bruke den til spill er det nærmest kriminelt å kombinere en i7 930 med et 5750 kort. Lenke til kommentar
kekke123129 Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Hadde også vært greit å vite hva du skal bruke PCen til, hvis du hovedsakelig skal bruke den til spill er det nærmest kriminelt å kombinere en i7 930 med et 5750 kort. Bruker det mest til gaming, men ser også på en del filmer. Lenke til kommentar
Microdead Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Da foreslår jeg at du kjøper et AM3 hovedkort med støtte for crossfire (helst med 16x + 16x modus, men 16x + 8x gjør forsåvidt nytten), en Phenom II X4 955, 4 GB ram, samt et ekstra 5750 kort. Dette vil koste mindre enn oppgraderingspakken du har linket til og gi deg bedre spillytelse. Pengene du har til overs på budsjett sparer du og bruker til en oppgradering av skjermkort og ram om et års tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå