Gå til innhold

Laptop 9-12tusen til Ingenør utdanning og spilling.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:roll: Blir ikke noe klokere xD

Hvis dere var i mine sko. Hvilken laptop ville dere tatt?

 

edit:

her er noen jeg har sett på:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579107

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574462

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599817

 

av de 3 er nr. 2 en klar vinner. med 4 kjærners prosessor vil du ha en maskin som holder mål i lengere tid fremover. nr 1 er en no-go. som ingenjør vil du vel bruke 3d programmer ol? da er den prosessoren for dålig

 

nå er jo dette en maskin som også er 17" som den MSIen jeg har linket til og den er upraktisk å ha i veske. i sekk derimot, er 17, og 18" ikke noe problem.

 

 

så hvis du har asus fetish. velg din kandidat nr. 2

 

hvis ikke du har asus fetish, gå for den jeg har linket med radeon 5870. da vil du kunne spille alle de spillene som kommer ut de neste 4 årene du planlegger å bruke laptoppen.

 

asus modelle sitt skjermkost scorer 8050 3dmark 06 og har ikke gddr5

msi modellen sitt skjermkort scorer 13400 3dmark 06 og har gddr5

 

 

det med at den ikke er på lager i følge kelkoo er feil hvis det er det som bremser deg.

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at 17" er noe dritt å ha med seg i forhold til 15" til og med det er i meste laget men det er jo minimum for spilling. Sannsynligvis må du ha med deg endel bøker og ;)

ja det er der problemet ligger. Man kan jo bruke ekstern skjerm når man kommer hjem så på skolen må det funke fint med 15".

 

Uracoin: neida har ikke asus fetish men siden jeg har sett på asus er

pga. i følge en rapport jeg leste en av di med minst feil.

Hvordan er driftsikkerheten på MSI? og hvordan er brukerstøtten hos de?

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at 17" er noe dritt å ha med seg i forhold til 15" til og med det er i meste laget men det er jo minimum for spilling. Sannsynligvis må du ha med deg endel bøker og ;)

ja det er der problemet ligger. Man kan jo bruke ekstern skjerm når man kommer hjem så på skolen må det funke fint med 15".

 

Uracoin: neida har ikke asus fetish men siden jeg har sett på asus er

pga. i følge en rapport jeg leste en av di med minst feil.

Hvordan er driftsikkerheten på MSI? og hvordan er brukerstøtten hos de?

 

 

msi og ASUS regnes for å ligge på lik linje i de fleste kategorier, og MSI har en byggkvalitet som også generellt overgår ASUS. begge har en policy på ikke å sverte sitt merkenavn. msi, er også kjennt for å ha kjølige systemer, og er ved siden av clevo de beste på dette. lavere temperaturer vil si et mer stabilt system, og når maskinen er noen år kan dette også åpne for overklokking for å ha et system som "duger". MSI har en velig god garanti, som også gjelder hvis du overklokker riktig. hvis du har lyst til å prøve deg på dette mens garantien gjelder(tror det er 2 år.) foresten har MSI også en 15" med akuratt samme spesifikasjoner, foruten skjermkortet. der har de i stedet et ati 5850.

dette yter ca 20%* dåligere. så hvis du vil ha mest "bang for the buck" fåreslår jeg 17"

 

navnet på denne modellen er msi gx640 og ligger på amentio til rett under 9000kr.

 

*5850 og 5870 er det akuratt det samme kortet, bare med forskellige instillinger. derfor kan du i teorien gi 5850 de samme klokkeverdiene som 5870 hvis du er en avansert bruker. grunden til at de ikke har 5870 i begge modellene vil jeg tro er pga større eller flere vifter i 17"

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

 

 

førstnevnte ja. nr 2 er ikke spesielt imponerebde og da kan du likegodt ta den asusen vi snakka om tidligere:) skal du ikke ha gx740 hadde jeg gått enten ned i pris, og fått meg ny før, eller opp, å bygget en multicom 15" med 5870.

 

 

foreslår

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577404;c:100561;fl:0

 

med i7 820, 4gb, 5870

 

eller

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472&view=detailed#ProductTabs

her får du mye for penga

Lenke til kommentar

 

msi og ASUS regnes for å ligge på lik linje i de fleste kategorier, og MSI har en byggkvalitet som også generellt overgår ASUS. begge har en policy på ikke å sverte sitt merkenavn. msi, er også kjennt for å ha kjølige systemer, og er ved siden av clevo de beste på dette. lavere temperaturer vil si et mer stabilt system, og når maskinen er noen år kan dette også åpne for overklokking for å ha et system som "duger". MSI har en velig god garanti, som også gjelder hvis du overklokker riktig. hvis du har lyst til å prøve deg på dette mens garantien gjelder(tror det er 2 år.) foresten har MSI også en 15" med akuratt samme spesifikasjoner, foruten skjermkortet. der har de i stedet et ati 5850.

dette yter ca 20%* dåligere. så hvis du vil ha mest "bang for the buck" fåreslår jeg 17"

 

navnet på denne modellen er msi gx640 og ligger på amentio til rett under 9000kr.

 

*5850 og 5870 er det akuratt det samme kortet, bare med forskellige instillinger. derfor kan du i teorien gi 5850 de samme klokkeverdiene som 5870 hvis du er en avansert bruker. grunden til at de ikke har 5870 i begge modellene vil jeg tro er pga større eller flere vifter i 17"

 

Må si jeg flirte grådig da jeg leste dette innlegget.

 

1: Kvalitetsmessig tror jeg ikke det er store forskjeller, personlig liker jeg asus, men det er vel en smakssak.

2: GX640 og GX740 er blant de varmeste maskinene på markedet, med en skjermkort temperaturer på opp til 106 grader Celsius - og enda høyere for MEMIO på skjermkortet.

3: GX640 og GX740 er blant de desidert mest bråkete maskinene på markedet med et støynivå på 45-48 dB ved full belastning. Ikke spesielt gunstig med et sånt jetfly på forelesninger.

 

Ellers har MSI det høyeste ytelse per krone forholdet i dette prissegmentet og 16:10 skjerm som jeg ser som positivt, men du får ta de negative sidene i betraktning.

 

Asus G51 er også en ganske varm maskin.

 

Jeg føler at asus N61JA/X64JA eller N71JA/X77JA evt JQ modellene gir et greit forhold mellom varme/støy og ytelse. Har selv Asus X77JA og er godt fornøyd, selv om jeg er på jakt etter litt mer batteritid enn 2,5 timer som denne gir.

Lenke til kommentar

Wideroe fly bråker da ikke så mye?

Hadde 8-9 timer batteri på min Asus T3810, men nå har jeg kun halvparten :(

Samme opplevelse her. Jeg vet ikke om disse modellene får batteriet redusert fortere prosentvis, men det er i hvert fall mer merkbart når man mister flere timer etter bare et halvt år (sammenlignet med min gamle bærbar da, som hadde 2 timer til og begynne med, og la seg ned på 40 minutter etter 3 år, hehe). Gleder meg til den dagen batteri blir bedre på dette området.

Lenke til kommentar

Macbook pro. Diskusjonen er over nå, folkens. ;)

har faktisk vurdert macbook pro 13" men av den grunnen til at det sitter et dårlig skjermkort på den så betaler man MYE for lite hardware. det skjermkorte som står i macbook pro 13" er 320m. det er et kort som fikk 4700 i 3dmark 06...

men uansett så kan ikke mac å pc sammenlignes pga dem har helt andre bruksområder. (traktor vs. formel 1 :p)

Mac har jo fordelen med at den er lett å ha med å bråker veldig lite. noe som er kjekt å ha i klasserommet.

Selv om steam er kommet til mac så er ikke alle spill som kan spilles. som f.eks MW2 kan ikke spilles på mac enda.

om man velger å bruke Bootcamp så kan man enda ikke få samme spill ytelsen som med en vanlig pc til samme prisen pga hardwaren...

Endret av TuppY
Lenke til kommentar

 

msi og ASUS regnes for å ligge på lik linje i de fleste kategorier, og MSI har en byggkvalitet som også generellt overgår ASUS. begge har en policy på ikke å sverte sitt merkenavn. msi, er også kjennt for å ha kjølige systemer, og er ved siden av clevo de beste på dette. lavere temperaturer vil si et mer stabilt system, og når maskinen er noen år kan dette også åpne for overklokking for å ha et system som "duger". MSI har en velig god garanti, som også gjelder hvis du overklokker riktig. hvis du har lyst til å prøve deg på dette mens garantien gjelder(tror det er 2 år.) foresten har MSI også en 15" med akuratt samme spesifikasjoner, foruten skjermkortet. der har de i stedet et ati 5850.

dette yter ca 20%* dåligere. så hvis du vil ha mest "bang for the buck" fåreslår jeg 17"

 

navnet på denne modellen er msi gx640 og ligger på amentio til rett under 9000kr.

 

*5850 og 5870 er det akuratt det samme kortet, bare med forskellige instillinger. derfor kan du i teorien gi 5850 de samme klokkeverdiene som 5870 hvis du er en avansert bruker. grunden til at de ikke har 5870 i begge modellene vil jeg tro er pga større eller flere vifter i 17"

 

Må si jeg flirte grådig da jeg leste dette innlegget.

 

1: Kvalitetsmessig tror jeg ikke det er store forskjeller, personlig liker jeg asus, men det er vel en smakssak.

2: GX640 og GX740 er blant de varmeste maskinene på markedet, med en skjermkort temperaturer på opp til 106 grader Celsius - og enda høyere for MEMIO på skjermkortet.

3: GX640 og GX740 er blant de desidert mest bråkete maskinene på markedet med et støynivå på 45-48 dB ved full belastning. Ikke spesielt gunstig med et sånt jetfly på forelesninger.

 

Ellers har MSI det høyeste ytelse per krone forholdet i dette prissegmentet og 16:10 skjerm som jeg ser som positivt, men du får ta de negative sidene i betraktning.

 

Asus G51 er også en ganske varm maskin.

 

Jeg føler at asus N61JA/X64JA eller N71JA/X77JA evt JQ modellene gir et greit forhold mellom varme/støy og ytelse. Har selv Asus X77JA og er godt fornøyd, selv om jeg er på jakt etter litt mer batteritid enn 2,5 timer som denne gir.

 

 

åja. leste en test på notebookcheck som viste rundt 50 grader på load. men med 106 grader er ikke dette en vinner nei:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...