Gå til innhold

Laptop 9-12tusen til Ingenør utdanning og spilling.


Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg er utetter en laptop til spilling og studie bruk som koster mellom 9-12tusen.

 

Har noen krav:

#1: Skal være ASUS eller Toshiba.

#2: Skal være stabil og vare over hele studie tiden (4år)

#3: Må støtte dagens spill. Samt kansje støtte for SWTOR?

#4: Vært fint med blueray men dette er ikke et krav :)

#5: når det gjelder størrelse så tenker jeg på 15" siden jeg skal ha den med til å fra skolen.

Eller har 17" lik "mobilitet"?

#6: Batteriet burde holde en 2-3timer med aktiviet før den MÅ laddes.

#7: Vært fint om den ikke bråker som Wideroe flyene :D

 

Håper dere er klokere enn meg på dette :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forstår at du vil ha asus eller toshiba fordi de har få feil, god byggkvalitet og stort sett er gode på varme, men MSI passer nok også inn i din kategori. (clevo også forsovidt) men ta en titt på denne:

 

http://amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC_B%C3%A6rbar/17__-_17,9_/MSI-GX740-065NE---Core-i5-430M-_-226-GHGX740-065NE-1066474.aspx

 

den holder det nest kraftigste skjermkortet til laptop(fermi 480 som nr 1), og har en meget god pris i forhold til innholdet. jevnt over en meget god maskin her

 

kr. 9200

 

eller enda bedre, du kan kjøpe min, så jeg får en god unskyldning te å blåse 30 000 på siste skrik;D

 

edit: må foresten advare om et generellt dålig kundeservice hos toshiba hvis du ikke viste om dette. til tross for gode maskiner, styr unna. hvis noe skulle være i veien er det lite hjelp å få, i allefall etter min erfaring

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

edit: må foresten advare om et generellt dålig kundeservice hos toshiba hvis du ikke viste om dette. til tross for gode maskiner, styr unna. hvis noe skulle være i veien er det lite hjelp å få, i allefall etter min erfaring

 

Okay da er jo valget ganske enkelt. Da må det jo bli Asus. :p

Men finnes det ingen 15" i samme ytelses klassen eller bedre?

Blir det ikke tungt med en 17" å få den til å fra skolen pluss bøker? :)

Lenke til kommentar

edit: må foresten advare om et generellt dålig kundeservice hos toshiba hvis du ikke viste om dette. til tross for gode maskiner, styr unna. hvis noe skulle være i veien er det lite hjelp å få, i allefall etter min erfaring

 

Okay da er jo valget ganske enkelt. Da må det jo bli Asus. :p

Men finnes det ingen 15" i samme ytelses klassen eller bedre?

Blir det ikke tungt med en 17" å få den til å fra skolen pluss bøker? :)

 

https://prisguiden.no/sok?pg-q=1j8henvl3whwg88

Acer AS5738ZG / 15.6"LED CB / T4400 / Radeon HD 4650 1GB / 4GB / 640GB / DVDSM / WL / 6 cell / HDMi / Win 7 -64bit LX.PQ102.009

 

Da er valget enkelt, man får kjøpt blu ray som man kan bytte ut dvd spilleren med.

I gb skjermkort minne, 4 gb ram. Led 6 cell med lang batterikapasitet. Passer perfekt til skole.

Lenke til kommentar

edit: må foresten advare om et generellt dålig kundeservice hos toshiba hvis du ikke viste om dette. til tross for gode maskiner, styr unna. hvis noe skulle være i veien er det lite hjelp å få, i allefall etter min erfaring

 

Okay da er jo valget ganske enkelt. Da må det jo bli Asus. :p

Men finnes det ingen 15" i samme ytelses klassen eller bedre?

Blir det ikke tungt med en 17" å få den til å fra skolen pluss bøker? :)

 

clevo har en maskin med samme skjermkort, på 15,4"

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577404;c:100561;fl:0

 

men den er over ditt budsjett.

har lest litt om den 17" jeg linka(man må kopiere og lime inn hele linken siden den ikke ville bli hyperlink)

msi 740 er ganske tynn og lett. kanskje derfor den bare har 1 harddisk. er jo 2" ekstra å dra på. men hvis du skal spille en del kommer du nok til å være glad for å ha valgt den pga skjermkortet i ettertid, den høye oppløsningen kommer også godt med i tegneprogrammer etc.

Lenke til kommentar

edit: må foresten advare om et generellt dålig kundeservice hos toshiba hvis du ikke viste om dette. til tross for gode maskiner, styr unna. hvis noe skulle være i veien er det lite hjelp å få, i allefall etter min erfaring

 

Okay da er jo valget ganske enkelt. Da må det jo bli Asus. :p

Men finnes det ingen 15" i samme ytelses klassen eller bedre?

Blir det ikke tungt med en 17" å få den til å fra skolen pluss bøker? :)

 

https://prisguiden.no/sok?pg-q=1j8henvl3whwg88

Acer AS5738ZG / 15.6"LED CB / T4400 / Radeon HD 4650 1GB / 4GB / 640GB / DVDSM / WL / 6 cell / HDMi / Win 7 -64bit LX.PQ102.009

 

Da er valget enkelt, man får kjøpt blu ray som man kan bytte ut dvd spilleren med.

I gb skjermkort minne, 4 gb ram. Led 6 cell med lang batterikapasitet. Passer perfekt til skole.

 

passer ikke så veldig godt til det han spør etter men, veldig medicore pc, med jevnt over lavklasse komponenter.

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Vell Acer har jeg dårlig erfaring med siden min første laptop var en acer å skjermen røyk på den og var bare plaget med den.

 

Hater å måtte se etter ny pc før det er altfør mye å velge mellom.

 

Ingen som har nevnt mac enda? Ingen som har noe å si ang det?

Lenke til kommentar

Vell Acer har jeg dårlig erfaring med siden min første laptop var en acer å skjermen røyk på den og var bare plaget med den.

 

Hater å måtte se etter ny pc før det er altfør mye å velge mellom.

 

Ingen som har nevnt mac enda? Ingen som har noe å si ang det?

 

Har noen krav:

#1: Skal være ASUS eller Toshiba.

 

:tease:

 

Uansett. Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg, begynner på 4-årig ingeniørutdannelse. Personlig håper jeg at Sony Vaio rekker å komme i butikkene til høsten, selv om det koster :thumbup:

Lenke til kommentar

Vell Acer har jeg dårlig erfaring med siden min første laptop var en acer å skjermen røyk på den og var bare plaget med den.

 

Hater å måtte se etter ny pc før det er altfør mye å velge mellom.

 

Ingen som har nevnt mac enda? Ingen som har noe å si ang det?

 

Har noen krav:

#1: Skal være ASUS eller Toshiba.

 

:tease:

 

Uansett. Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg, begynner på 4-årig ingeniørutdannelse. Personlig håper jeg at Sony Vaio rekker å komme i butikkene til høsten, selv om det koster :thumbup:

Hvordan linje skal du ta?

Sony Vaio?

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/sok?pg-q=19l3sm960htwgc8s

 

hva med denne...den koster litt mer. Seff er asus mest pålitelig.

Asus 15.6" HD GL SU7300 GFGT210M-512M4GB 160GB-SSD DVD-SM Win7Pro-64Bit(XP dg) 8cell BT PRO5GVS-XX012X

Tror denne vil vare meget lenge med tanke på 8 cell batteri. Med ssd 160 gb, da vil den jobbe raskt. HD. Men den taper på at det er bare 512 mb skjermkort...

 

https://prisguiden.no/sok?pg-q=25fl1w0ix4o3

trenger ikke koste mest mulig..

Mac har jeg ikke peiling på..men har vurdert å starte å bruke det..

Lenke til kommentar

Vell Acer har jeg dårlig erfaring med siden min første laptop var en acer å skjermen røyk på den og var bare plaget med den.

 

Hater å måtte se etter ny pc før det er altfør mye å velge mellom.

 

Ingen som har nevnt mac enda? Ingen som har noe å si ang det?

 

 

vel, mac tar jo 6000 ekstra bare for navnet, og de kommer jo generelt med gammel hardware, core 2 duo etc. de nyeste modellene har jo i7 prosessorer. men har lest noe om varmeutvikling uten like, og temp. nermere 100 grader

Lenke til kommentar

Starter på ett-årig forkurs til høsten, men jeg er ikke 100% sikker på hva jeg skal gå etter det ennå.

 

Sony Vaio er Sony sine high-end laptoper som per dags dato ikke er å kjøpe i Norge. I hvert fall ikke offisielt, men det ble annonsert at de nå er på vei for rundt en måned siden om jeg husker rett.

 

post-166714-1275134217,9342_thumb.jpg

 

Z-series sikler jeg på. Sjekk den batteritiden :thumbup:

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/sok?pg-q=19l3sm960htwgc8s

 

hva med denne...den koster litt mer. Seff er asus mest pålitelig.

Asus 15.6" HD GL SU7300 GFGT210M-512M4GB 160GB-SSD DVD-SM Win7Pro-64Bit(XP dg) 8cell BT PRO5GVS-XX012X

Tror denne vil vare meget lenge med tanke på 8 cell batteri. Med ssd 160 gb, da vil den jobbe raskt. HD. Men den taper på at det er bare 512 mb skjermkort...

 

https://prisguiden.no/sok?pg-q=25fl1w0ix4o3

trenger ikke koste mest mulig..

Mac har jeg ikke peiling på..men har vurdert å starte å bruke det..

 

 

den første holder en netbook prosessor, og den andre har et grusomt skjermkort. hvor mye integrert minne det er i skjermkortet har heller ikke mye å si på ytelsen, men hvis maskinen skal vare i 4 år, er det nok viktig med direct x11 støtte, noe man må velge ati 5000 serien for å få. er også kjekkt med en raskere harddisk (7200rpm +)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...