Gå til innhold

Vann gjennom topvifta, hva burde jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Hei, i mårrest da jeg våknet kom jeg til å velte vannflasken jeg har bruker om natten, den veltet over pcn og det kom 1-2 dl vann gjennom topvifta og inn i pcn. Jeg koplet ut alt av ledninger og la pcn opp ned så de synelige dråpene kunne falle av. Jeg fant også en ren klut som jeg tørket disse dråpene opp med.

Tåler pcn litt vann? Kan noe være ødelagt? Hva burde jeg gjøre nå????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du gulvarme på badet så bør du sette den der og i alle fall ikke bruke den på minst ett døgn. Årsaken er at usynlig fukt vil kunne skade maskinen, slik som med mobiltelefoner og fuktskader.

Det andre du burde gjøre er å ikke sette fra deg flasken i åpen tilstand.

Lenke til kommentar

Har du gulvarme på badet så bør du sette den der og i alle fall ikke bruke den på minst ett døgn. Årsaken er at usynlig fukt vil kunne skade maskinen, slik som med mobiltelefoner og fuktskader.

Det andre du burde gjøre er å ikke sette fra deg flasken i åpen tilstand.

Har gulvarme, ja. Som jeg sa er det ikke mye vann det er snakk om. Visst det ikke er så mye forskjell fra mobiltelefoner kan det funke! Takk =)

Skal tenke ut en ny plass å ha vannet neste gang ;)

Lenke til kommentar

Rent vann leder strøm veldig dårlig så det bør gå bra. Spesielt dersom maskinen var avslått. Så kan du jo vurdere om du skal ta en runde med q-tips og isopropanol når du har fått tørket den skikkelig. Ta i alle fall en sjekk om det har lagt seg belegg noen steder.

Lenke til kommentar

Vann inneholder mere en bare vann skal du vite, vanlig kranvann inneholder en del kalk og klor osv. Dette blir igjen når vannet ar fordampet, og er du uheldig kan dette belegget skape problemer, det med at kranvann ikke leder strøm skal man ikke satse for mye på heller, om det ligger litt støv i pc`en og du får vann oppi kan det skaffe deg alvorlige problemer.

Destillert vann leder i prinsippet ikke strøm, men hvis det blandes med andre vannløselige stoffer kan det lede strøm.

Lenke til kommentar

Isoporpanol har jeg ikke, vet ikke engang hva det er. Men skal ta en runde med Q-tips.

Hva mener du med belegg? Hvorfor skulle det være belegg noen steder?:p

Dersom du ikke har isopropanol kan du bruke rødsprit. Den er nesten like ren og fordamper raskt. Gir en ren og fettfri overflate.

Isopropanol finner du bla annet i vindusspylervæske, men tror du bør bruke konsentrert til rengjøring.

Funker fint til å fjerne kalkbelegg som kan bli igjen når vannet har fordampet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...