staf Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei! Jeg har et telenor mobilt bredbånd modem liggende (sagt opp abonnementet) men siden jeg sliter med å koble opp mot det trådløse nettverket vi har i huset her, med det ordinære trådløse nettverkskortet ønsker jeg å bruke dette Når jeg plugger i mobil modemet så kommer det ingen trådløse nettverk opp på skjermen, noen som vet hva jeg må gjøre for å få til dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 De opererer i forskjellige frekvensbånd og med forskjellig teknologi. Ca null prosents sjanse for at det vil fungere. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Eg trur ikkje alle har det, men ein del av Telenor sine modem har støtte for WLAN (802.11b/g) i tillegg til mobilnettet, dette blir brukt for å koble seg opp i Telenors trådlause soner. Eg veit at Option Icon 225 har det, då eg har brukt det sjølv. Finn ut kva for modem du har på mbprog.org, last evt. ned programvare om du ikkje har den, og installer. Eg trur du vil ha meir hell med å koble deg til WLAN med Telenor-programvara enn med Windows-verktøya. Eg ville i alle fall prøvd det, for å teste om det fungerar. Lenke til kommentar
staf Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 takk for svar la7dfa.com: han jeg bor sammens med nå har det samme og det funker, han er bortreist nå så får ikke spurt han enixitan har option icon 225, skal prøve litt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 takk for svar la7dfa.com: han jeg bor sammens med nå har det samme og det funker, han er bortreist nå så får ikke spurt han enixitan har option icon 225, skal prøve litt Da tok jeg feil. Trodde de trådløse sonene brukte WLAN som alt var i PC. Ja man lærer noe nytt innimellom (heldigvis). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå