Clappy Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hei. Jeg har netopp fått meg en deltidsjobb. Jeg begynte i slutten av april, men fikk beskjed om at jeg ville få all lønnen min i slutten av mai. Dette synes jeg var greit. I dag fikk jeg utbetalt lønnen min, og den var helt feil. Det sto at jeg hadde jobbet 40 timer til sammen, men jeg skriver ned timene jeg jobber hjemme også, og i følge dem har jeg jobbet 95 timer. Hvordan kan arbeidsgiver ta så feil? Har hørt at hun er veldig gjerrig, og at hun prøver å lure folk. Hvordan skal jeg ta det opp med henne? Når har jeg krav resten av pengene mine? På forhånd takk Lenke til kommentar
thekid Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Ta det opp med henne først, hvis det ikke hjelper kan du vel ta en telefon til arbeidstilsynet. Pass på du har dokumentert timer etc. Og gi folk en sjans, kan være feil uten vilje også. Lenke til kommentar
Andreaz69 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 De aller fleste arbeidskontrakter jeg har hatt/lest (for du har vel en kontrakt??) står det at feil i lønnsutbetaling, begge veier, blir rettet ved neste lønnskjøring. Det er bare å påpeke feilen, og be om at det blir utbetalt ved neste lønning. Noen arbeidsgivere, ved grove feil, kan tilby seg å gjøre en ekstra utbetaling. Det er jo ganske grovt her, når du har fått under halv lønn. Lykke til, men ikke vær redd for å be om dine rettsmessige penger/lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå