monsenroger Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hei, Er utdannet elektriker og etter noen år har jeg bestemt meg for å gå tilbake på skolebenken. Har for øvrig fått skoleplass Greia er at jeg fortalte min nærmeste leder at jeg hadde tenkt å gå skole til høsten og han var kjempepositiv til det og alt det der, og selvfølgelig skulle jeg få permisjon til høsten. Men så, her om dagen, får jeg telefon fra en leder høyt oppe i systemet i firmaet og forteller meg at jeg må belage meg å si opp jobben, noe jeg ikke har lyst til. Jeg sier i mitt forsvar at jeg har krav på permisjon så lenge utdanningen er relatert til det jeg jobber med, men så kommern med noe som kom uventet på meg, og sier at Forkurs ingeniørfag ikke er en relatert utdanning. Noe som kom som et sjokk på meg, for det virker jo helt fjernt. Kort oppsummert; er forkurs ingeniørfag relatert til en ingeniørutdannelse for elektro? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Helt ærlig vil jeg si nei. Det er mulig en ingeniørgrad vil kunne sees på relevant, men jeg tror ikke det heller er relevant for din stilling; en elektriker og en ingeniør jobber med vidt forskjellige ting. Og forkurset gjør deg definitivt ikke bedre kvalifisert til å gjøre jobben din. Hvis du allerede har en ingeniørgrad vil nok en mastergrad være relevant utdanning, og en MBA vil være relevant om du sitter i en lederstilling på grunnlag av en "vanlig" master, men jeg tror sjefen din har helt rett i at forkurs ingeniør ikke er relevant for din jobb i bedriften. Dessuten vil du ikke ha en grad før om fire år. Og om fire år vil du da ha fire års studielån, og derfor vil du selvfølgelig ha en ingeniør-stillingen. Hvorfor skal du da ha en snekker-stilling stående og vente på deg? Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Ingeniørgraden er relevant og gir rett til permisjon. For meg er permisjonen mer som en backup dersom ting skjærer seg. # Permisjon fra ett til tre år gir rett til å komme tilbake til likeverdig stilling i bedriften Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå