Gå til innhold

Trenger Nytt headsett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg SteelSeries 5H v.2 med USB. Er veldig fornøyd, sitter godt på hodet, fin løsning med mikrofonen. Eneste jeg kan si noe på, er at det kanskje er noe laber kvalitet - ikke på lyden, men på selve headsettet, og kontaktene.

Lenke til kommentar

Ikke veldig. Det er ikke lagd for å redusere støy, men det er heldekkende øreklokker. Så noe blir jo selvfølgelig redusert.

Edit:

Om du tenker mht. til LAN og sånne ting. Det funket fint på TG for meg. Men et lite tips: ha i ørepropper under headsettet, og maks volumet på headsettet. På den måten isolerer du all annen støy enn headsettet.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg SteelSeries 5H v.2 med USB. Er veldig fornøyd, sitter godt på hodet, fin løsning med mikrofonen. Eneste jeg kan si noe på, er at det kanskje er noe laber kvalitet - ikke på lyden, men på selve headsettet, og kontaktene.

Har selv Steelseries 5H v.2 uten usb, og ser ingenting av det, mulig du har fått et dårlig eksemplar. Som alle tester sier så er det et gaming headsett så bass er det lite av.

Synes det er perfekt for gaming siden det er så lett at man nesten ikke kjenner at man har det på, da blir det ikke slitsomt å game lenge

Lenke til kommentar

Er ingen som slår Roccat Kave til prisen :)

Ekte 5.1, veldig kraftig bass :) passer til musikk, film og spill.

Har 2 av dem, Siberia gir ikke ikke like god lyd, men Roccaat krever et surround lydkort...

G35 er et USB headset, så det har lydkortet i en av koppene, eller i en enhet på kabelen.

Det har bare virtuell 7.1 lyd, så opplevelsen blir ikke like bra som med Roccat

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jada, vil funke greit det. Men du vil fortsatt få bedre lyd med Asus kortet, men det kan du kjøpe senere om du vil ha bedre lyd...

Etter hva jeg har skjønt er det kortet det samme som et onboard lydkort, men det kommer som ekstra lydkort for å redusere elektromagnetiske forstyrrelser.

Lenke til kommentar

Asus Xonar DX kan jeg bekrefte er et meget godt lydkort. Personlig ville jeg ikke brukt mer penger enn det på lydkortet, dersom du ikke har et helt sinnsykt headset ala Sennheiser HD800. Det har jeg personlig gått å siklet på i lang tid, etter å ha fått en demonstrasjon som bare kan beskrives som lydnirvana. Jeg argumenterer med at en slik opplevelse får du selv ikke med de beste HiFi-høyttalerne, og da er prisen på 8600 kroner pluss ekstra forsterker nesten halvveis forsvart. :DJeg har likevel også ganske heftige høyttalere, da de på en måte utfyller hverandre med bass som treffer kroppen som fysiske bølgekrusninger.

Roccat Kave er også bra. Du kjøper selvsagt via DustinHome når de er billigere enn Komplett både på salgspris og sannsynligvis også frakt. Ellers kan jeg si at også Sennheiser har enormt bra headset over hele fjøla, og hvor vidt at de må være stemplet "gaming" headset for å fungere kan vel diskuteres... Men for all del, noen funksjoner, som 5.1 surround er kjekt å ha. Uansett ville jeg rådet deg til å ta turen innom en butikk som selger modellen du er på jakt etter (hvis det finnes) og oppleve lyden selv. Lyd er nemlig imotsetning til det meste hardware, helt subjektivt, og noen opplever billige headset som bedre enn de dyre. Det er helt umulig å danne seg et skikkelig bilde av lyden ved å lese tester. Du må rett og slett gi litt innsats og oppleve forskjellen selv.

Lenke til kommentar

Steelseries siberia, har hatt det i alle år samme headset og det funker fortsatt!

Topp surround lyd, ikke noe irriterendes med det i det hele tatt!

Kostet sikkert rundt 1000 når jeg kjøpte det for noen år siden

Nå er det vell 800 eller noe rundt der!

Skaff det, det er med mic utenom headset, som du fester på deg!

Seinheiser er det neste på handlelisten min, det er også ett bra valg! drit i utseende, bry deg om kvaliteten og det som teller!

Overall: For the win produkt! ******

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar

Takk for fine svar;))

Har prøvd Sennheiser PC 350 Pro Vart litt skuffet over det.

Tror jeg går for Roccat Kave.

Men har Dustinhome har de postoppkrav?

Kan noen finen et godt lydkort til med med link? Med en rimelig pris.

Endret av Kjosennnn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...