kAn Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 har problemer med nettverket. har prøvd å spørre flere steder, men ingen hjelp og finne. har prøvd å finne drivere til nettverkskortet, ingen fungerer. har prøvd en god del drivere, og da mener jeg en god del. har en stasjonær pc, men det integrerte nettverkskortet er defekt. eller, det reagerer ikke når jeg plugger i kabelen. derfor har jeg satt inn et nytt nettverkskort, som reagerer når jeg tar i kabelen. men det fungerer ikke selvom jeg har prøvd en del drivere. noen andre ting jeg kan gjøre? hadde egentlig vært perfekt, trenger å spille litt de dagene der det ikke er mye å gjøre ute. er ikke et geni på data, men skjønner litt. så gjør det litt lett for meg Mvh Kim Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Litt mangelfull informasjon her om hva du egentlig har gjort for å prøve og fikse problemet. Har du sjekket hardwarelista om kortets drivere fungerer? Hvis du åpner ett kommandovindu og sjekker med ipconfig /all, hva slags ipadresse listes under kortet? (Klikk startmeny, skriv inn cmd og tast enter for å få opp kommandovinduet.) Hvis ipadressen din begynner på 169.xxx.xxx.xxx så har du ikke fått ipadresse fra router men kortet har timet ut og tildelt seg selv en kvasiadresse, du vil da ikke få kontakt med nettet. Du kan jo sjekke disse tingene og skrive hva som skjedde her. Lenke til kommentar
kAn Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 det finner kortet, men er til ingen nytte å innstallere driver til nettverkskortet. har prøvd ipconfig/all, men bare dette kommer opp: Host Name ............ : Kim-PC Prinary Dns Suffix ... : Node Type ............ : Hybrid IP Routing Enable .... : No WINS Proxy Enable .... : No Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Er nettverkskortet enabled? Det kan virke som om det er fysisk skrudd av. Lenke til kommentar
kAn Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Er nettverkskortet enabled? Det kan virke som om det er fysisk skrudd av. det er enabled. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Og ikonet for nettverksporten kommer opp i taskbar nederst til høyre på skjermen med ett rødt kryss/gultrekant over? Lenke til kommentar
kAn Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 er en rødtrekant ja. Har prøvd å feilsøke, men kommer bare at nettverkskortet ikke er installert. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hvis du har ikonet med rødt kryss på så burde jo driveren være innstallert. Kan det være at det er en brannmur på maskinen som tøyser med deg? Har du prøvd å skru av brannmuren og dra ut, sette inn kabelen uten brannmur? Lenke til kommentar
kAn Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Har prøvd det ja, ser ikke ut til å hjelpe det heller, desverre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Feil nettverkskabel? Krysset istedenfor rett? Prøvd en annen kabel? Det kan jo være brudd i kabelen. Lenke til kommentar
kAn Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Prøvde kabelen på en annen data, da funkerte den helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå