smurfine Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Har et bilde i photoshop som jeg har rotert litt og lagt en stroke rundt. Men denne stroken blir hakkete og ikke jevn. Den blir normal hvis jeg ikke roterer bildet. Noen som vet hvordan jeg får den til jevn? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Fint om du kan legge ut to bilder. En før og etter så vi kan se hva som skjer. Men har du laget en stroke på en firkant. Så vil de pixlene stå helt rett. Roterer du en firkant i andre grader enn 90, 180 og 360 så vil ikke de pixlene stå rett mot hverandre. De vil stå diagonalt. Og for og fake en "jevn" strek tar PS og antialiserer streken og legger til grå og lyse pixler rundt for og skape illusjonen av en like tynn og rett strek. det kan være dette du opplever som "hakete". Det kan også være at du jobber i BITMAP formatet og ikke RGB eller Greyscale. Bitmap har ingen antialisering og alt kan se pixlete ut. AKIRA Lenke til kommentar
Grøseth Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Har et bilde i photoshop som jeg har rotert litt og lagt en stroke rundt. Men denne stroken blir hakkete og ikke jevn. Den blir normal hvis jeg ikke roterer bildet. Noen som vet hvordan jeg får den til jevn? I hvilken rekkefølge utførte du rotering og stroke? Dersom du la på stroke først og så roterte kan det lett bli kluss... Men last opp ett eksempel. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg løste problemet. Takker Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hva med og dele løsningen med alle slik at hvis noen søker på dette og har samme problemet så finner de løsningen her. AKIRA 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå