Gå til innhold

Uslettelige katloger & filer

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å slette en katalogstruktur jeg har liggende på skrivebordet. Får da feilmeldingen:

"Kan ikke slette OPPSUM~-1.DOC: Finner ikke den angitte filen. Kontroller at du angir riktig bane og filnavn."

Etterhvert som jeg går dypere i katalogstrukturen for å finne problemfilen dukker det opp flere slike feilmeldinger med andre "uslettelige" filer.

Hva er dette? Og ikke minst: Hva kan jeg gjøre med det? Noen som har peiling?

mhv

MH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen anelse om hvorfor det er slik, hvis ikke filene er skrivebeskyttet da?

Men, det du kan gjøre er jo å starte maskinen i dos (hvis du har eldere windows) eller starte den fra en oppstartsdiskett og slette den derfra.

Når du starter opp kommer den vel til a:, da skriver du:

A:>c:

C:>cd windows

C:windows>cd skrivebord

Slik fortsetter du til du finner filen du skal ha.

Du kan event. skrive "dir" for å få opp liste over filer/mapper.

Når du finner fila skriver du:

C:windowsskrivebord"event. flere mapper">del "ønsket fil"

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg sjekket katalogen. Den var skrivebeskyttet, men ble ikke mer "slettbar" av at jeg endret dette. Gikk så i windows ledetekst for å slette filene. Kommer ingen vei... Når jeg skriver del [ønsket katalog] og trykker enter skjer det ingenting... Kommer ingen feilmelding, men når jeg trykker dir, står den samme f.... katalogen å stirrer meg i kvit-øget!! :grumpy:

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg sjekket katalogen. Den var skrivebeskyttet, men ble ikke mer "slettbar" av at jeg endret dette. Gikk så i windows ledetekst for å slette filene. Kommer ingen vei... Når jeg skriver del [ønsket katalog] og trykker enter skjer det ingenting... Kommer ingen feilmelding, men når jeg trykker dir, står den samme f.... katalogen å stirrer meg i kvit-øget!! :grumpy:

Slik som Sunni sa kan du ikke bruke ledetekst, for det er "dos i windows" derfor må du bruke "Start maskinen i MS-Dos" i avslutningsmenyen. Hvis ikke du har dette valget må du starte fra oppstartsdiskett.

Og en ting til, jeg er selv ikke ekspert i dos, så har ikke fått til å slette mapper med "del" kommandoen, men du kan slette filene med den og ta katalogene senere i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...