Justtried Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg vet ikke om denne posten er postet rett sted, men jeg tar en råsjans. Jeg har lånt en bil i dag som det viste seg å være en stor bulk på på den ene siden. I leiepapirene så jeg i etterkant at det står at man skal merke av for hvilke skader o.l. bilen har ved utsjekk. Dette ble ikke gjort, rett og slett fordi jeg ikke tenkte på det. Men når jeg kom hjem så jeg den store bulken i sida. Dem hadde stengt så det var for sent å ringe. Jeg har nå levert bilen, og håper ingenting skjer videre, men HVIS de skulle ta kontakt, har de all rett til å kunne beskylde meg for bulken i bilen da? Står ikke de ovenfor et visst ansvar å minne meg på at vi måtte sjekke bilen før jeg leide den? Det er jo tross alt ikke hver dag man leier en bil (første gang for meg). Kanskje vanskelig å svare på, men hvis noen har vært borti eller hørt om lignende problem hadde det vært greit å få høre hva som skjedde. Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 På et standard leiebil skjema skal du krysse ut / signere for at du og utleier har tatt en runde og stadfestet skader som var der ved utleie tidspunktet. Finnes der ikke noe slikt så har du ditt på det tørre. Har du derimot signert for dette i blinde har du ikke mye du skulle ha sagt, da ville jeg heller ha satset på en jovial tone ovenfor utleier (hvis de nevner det) , si at du la merke til at skaden var der på utleie tidspunkt men at du som uerfaren bil leier regnet med at dette var slikt som utleier hadde full kontroll på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå