Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Jeps, den jeg tenkte på. Ser Dustin tar den inn også. http://www.dustinhome.no/pd_5010374623.aspx Den blir billigere en prisen du fant ser jeg. Det er ikke det billigste kortet men, har vertfall alle sata ports jeg trenger. Ser ganske negativt på BIOS der undervolting ikke var mulig sammen med frequence til minne er ganske locket pga. Konstruksjonen til bordet. Mange av feilene i Zotac bordet er ikke tilstede i Gigabyte sitt, så ser ganske negativt på det men ser ut som den eneste løsningen. Det jeg fant positivt er strømforbruket som var 20 watt idle The graphs above show the non-overclocked power draw for the Core i5-661 and Core i5-750, and clearly the performance difference for Clarkdale is offset by the drop in power consumption. Even with the same Core i5-750 Lynnfield CPU as was tested in the other boards, the Zotac saved a considerable amount of power: 20W at idle! Bit-tech Edit: Skal skrive en update litt seinere i dag der løsningen blir presentert med total kostnader uten HDD. HDD kan jeg få billigere via min onkel der prisen blir 800kr-900kr pr 2 TB (variere med kor mange jeg tar inn) men ser denne prisen urelevant når jeg skal sjå etter hvilken løysing jeg burde velge. Endret 31. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Strømforbruker er 20watt lavere enn de andre kortene idle ja, ikke 20watt totalt. Faktiske idle bruken etter grafen er 52watt så 93watt på load. Even with the same Core i5-750 Lynnfield CPU as was tested in the other boards, the Zotac saved a considerable amount of power: 20W at idle! men ser at det lett kan mistolkes, burde vel vært skrevet litt mer tydelig at de snakker om 20w spart ikke totalt. til sammenligning målte jeg atom D510 kort med 4gb ram til 14watt idle 21watt load (målt før 12v picoPSU med 96% effektivitet). da har jeg ikke gått noe inn for og optimalisere strømbruken, 2x60mm vifter på full guffe kobler til også. sett samme kortet uten vifter nede i 5watt idle o.O men da usikker på om mål før eller etter psu. Endret 31. mai 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Enig der, var faktisk meining å skrive ca 50w men var litt kjapp med copy past fra konklusjonen. Eit D510 bruke ekstremt lite, men dessverre er ikke det en løsning med GPU-en. Skal nedom Clas Ohlson på tirsdag sjå om dem har et watt meter slik jeg får dokumentert forskjellen mellom det nye systemet og den gamle. Kan godt tippe jeg bruke 200w eller mer på systemet i dag. Så det blir svært stor forskjell. Håper finne en relativ enkel watt meter slik jeg får målt PSU sitt power draw fra strømnettet. Slik som Kill-A-Watt gjør. Alle delene blir fortløpende bestilt i juni etter eksamen. Der dustin har totalt sett nesten alt for det ene eller det andre oppsettet. Skal også lage ferdig en kjapp skisse i Sketchup der forskjellen mellom kabinnettene kjem fra. Edit: ION bruke sån ca 10-20 watt mer en vanlig atom? Der ION vil være mer en nokk for en media-pc Endret 31. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 clasohlson har enkel måler som plugges i veggen og aparat etc kobles i den igjen, så viser displayet som trekker gjennom. jeg gadd ikke dra kjøpe og målte amper/volt med multimeter. de d510 jeg kjøpte har pci-e spor, sette på et skjermkort så funker vel HD? Bruker popcorn hour istedenfor mediapc selv så ikke testet helt hvormye som trengs. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Har multimeter liggende, men det blir enklest med et slik Watt meter Siden det er totall verdien som er viktig på løsning. Spesielt siden jobben til min far skal ha et slik adapter får jeg mit gratis på kjøpet. Hadde fungert konge med D510, men probleme med Sata kjem dessverre igjen. Blir nesten billigere og lage to forskjellige bokser med kvart sitt bruk. Men utfordring har jeg godt av Samme blir det med Popcorn Hour siden poenget med prosjektet er å lage en liten kompakt løsning for den "krevende" brukere. I en HTCP pc burde ATI 5450 holde lenge. Er ikke slik at maskinen skal kjøre crysis Endret 31. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 D510 med pci og mini pci-e da så kan du kjøre sata kort på pci og 5450 på mini pci-e med overgang. kan bli kinkig få plassert i kabinettet men burde gå med ribbon riser Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Trudde ikke D510 kom med mini pci-e. Må jeg nesten ta en kjapp titt på. Alle hovedkort jeg har sett med D510 har kun pci-e. Få ta enda mer research på dette. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 var kanskje N550 jeg tenkte på Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Fant fra Zotac (Nesten alle bords fra zotac har mini pci pga WIFi deres) ZOTAC NM10-ITX WiFi, men det blir 1100kr, uansett om jeg bestille fra utlandet eller Norge. Med ribbon rise, Sata kort og skjermkort blir dette litt ganske stor sum med tanke på specs. Vist jeg tar en slik løsning må jeg ordne prisen på kabinettet med å velge et annet uten hotswap eller slik som Fractal Design sitt ITX kabinett. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Hei Det blir en liten stund før update (litt med eksamen og venter på en siste løsning. Opptatering kjem snarest!) I mellomtiden tenkte jeg kan få litt hjelp av forumbrukere angående dette. Vist det ikke blir MATX må jeg ha en løsning med multimedia kontroller. Ofte er sånne løsninger dyre å nesten bedre med Tastatur og datamus, men jeg vil gjerne ha en løsning som fungere like bra i Windows som i Ubuntu. Det jeg trenger er en IR USB Receiver og en Multimedia IR Remote Controller. Har dere anbefalinger? Sett litt rundt på norske butikker men finner ikke noe slik som jeg veit fungere (Til en overkommelig pris). Har dere anbefaling? Gjerne til en grei pris vist det er mulig. Endret 31. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Update #2.5 Da var en mini-update med en review av en energimåleren jeg skal bruke i prosjektet. Update 3 er på veg, skal sjå om jeg skrive den ferdig i kveld, den vil handle om løsning på problem i update 2 og hva er nåværende effekten av systemet ligg på. Endret 1. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Update #3 Da er den virkelege updaten på plass med strømforbruket av den nåværende løsningen. Mangler det noe? skriv det i kommentartråden Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Update #3.5 Deler er på veg! Har dere anbefalinger kom med dem! Det er oppdatert Hardware liste i første posten! Endret 6. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Liten teaser for update senere i kveld etter eksamen. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Update #4 Da var julaften over å virkeligheten kaller, Må si jeg liker kabinettet svært godt, gjerne kom med anbefaling til lakk for insiden Endret 10. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Ser ut som det blir en liten pause med bygging til hovedkortet kjem på plass. Blir trulig svart matt lakk for innsiden mens ledningene blir Sleeve med fargen Aquamarine-blå eller grønn farge. Vet dere om plasser for handle kvalitet sleeve gjerne skriv en kommentar. Vet om MDCP der bestillingen blir ca 400 kr siden jeg skal ha litt for stasjoneren + tool kit siden den gamle er knekt. Endret 11. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du får vel tak i litt sleeving hos Microplex.no ? Evt performance-pcs.com Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Hehe, nei microplex har ikke sleeve fargene eller kvaliteten jeg leiter etter, skal sjå litt på performance-pcs.com Endret 11. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Update #5 Da var en update ute, det kjem mer når jeg har lakket mer av kabinettet. Tips til hva jeg skal gjøre med bobler? Endret 16. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Update #6 Da var update 6 ute... Skriv gjerne en kommentar eller to Sleevs er på veg, men kjem ikke før 1 eller 2 juli. Endret 24. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå