Gå til innhold

Valg av program.

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå velge et ordentlig program, ikke noe sånn jall du får på senteret..

Og lurer på hva som vil være det lureste da.

Vil gjerne kombinere det med litt kondisjon, slik at jeg kan ha styrke tre ganger i uka og kondis to.

Ønsker også og gå ned noen kilo.

Er det 5x5 stronglifts eller det fra tn.no eller et annet?

Er 15år.

Endret av MtnDew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kondisjonsprogram vil du anbefale?

Vil det ha noe å si at jeg løper to dager i uken, mener da at beina ikke får så mye hvile..

Hva er grunnen til at 5x5 stronglifts er så bra i forhold til de andre (føler meg litt dum som spør men lurer på det)

Jeg anser meg selv som ikke spesielt sterk, vil dette ha noe å si (bortsett fra at jeg ikke kan bruke så tunge vekter)

Vil dette programmmet sørge for at jeg får trent hele kroppen?

Endret av MtnDew
Lenke til kommentar

Hva slags kondisjonsprogram vil du anbefale?

Vil det ha noe å si at jeg løper to dager i uken, mener da at beina ikke får så mye hvile..

Hva er grunnen til at 5x5 stronglifts er så bra i forhold til de andre (føler meg litt dum som spør men lurer på det)

Jeg anser meg selv som ikke spesielt sterk, vil dette ha noe å si (bortsett fra at jeg ikke kan bruke så tunge vekter)

Vil dette programmmet sørge for at jeg får trent hele kroppen?

Stronglifts er da ikke bedre enn noen andre programmer, det er kanskje det programmet som er mest kjent. Stronglifts er også veldig nybegynnervennlig. Er du nybegynner, så sjekker du ut stronglifts 5x5. Men det er ikke bedre enn noe annet program.

Lenke til kommentar

Anbefaler et godt gammelt 5x5 prgoram. Madcow, Stronglifts, Myo og Mark Ripptoe sine programer er bare en av de få.

Rippetoes er ikke et 5x5-program. Et knakande godt program er det lell, og jeg kan anbefale det på det sterkeste til nybegynnere. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor Stronglifts anbefales så hyppig på dette forumet kontra Starting Strength, da førstnevnte mer eller mindre er et modifisert Starting Strength med ekstra øvelser og mer volum. For ren økning av styrke har jeg inntrykk av at Starting Strength er et bedre program.

I tillegg må jeg si at jeg har mer tiltro til en mann som har vært styrkeløfter og aktiv i styrkeløftingsmiljøet i nær 30 år, enn en glorifisert internettguru.

Endret av lowkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...