oskaremil Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Har en Windows 7 PC på hjemmenettet. Denne klarer overhode ikke å koble seg til nettverksmapper. Jeg kan verifisere at disse mappene er OK fra andre PC'er. PC'en har kontakt med nettverksressursene, på en PC med delte mapper kan jeg logge inn via RDP og jeg får pinget. På NAS med delte mapper kan jeg logge meg på webgrensesnittet, og jeg får pinget. Begge disse mappene er åpne (alle/Everyone har tilgang) Prøver også å koble til filserver på jobb via VPN,- samme resultat: Jeg får tilgang til alle andre tjenester enn delte nettverksmapper. Med det konkluderer jeg med at problemet ligger i denne PC'en sin tilgang til nettverksmapper. Har omtrent googlet med ihjel på problemet og forsøkt masse småfikser: - Avinstallere Windows Live ID Login Assistant - Oppdatere til nyeste drivere fra Windows update -> Deretter restart - Oppdatere til nyeste drivere fra fabrikant (Intel) -> Deretter restart - Har dobbelsjekket at Network discovery er på - Windows brannmur er av - Har ingen andre brannmur/antivirus programmer - Har disablet alt som har med "Windows Homegroup" å gjøre - Alle maskiner (og NAS) på hjemmenettverket er på samme Workgroup Ingenting hjelper. Feilmeldingen jeg får er Windows cannot access \\spongebob Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. To try to identify and resolve the problems, click Diagnose. Error code: 0x80004005 Unspecified error Needless to say, "Diagnose" fører ingen vei. Noen andre som har flere tips ? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 får du pinget spongebob eller kjørt nslookup mot den (nslookup spongebob)? prøvd med \\ip-adressen til spongebob (f.ex. \\10.0.0.23\)? Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Ja, PING ok. Jeg klarer ikke å nå den på ip-adresse (\\7.0.0.10). Jeg klarer ikke å nå den via NSLOOKUP, men det er kanskje fordi dette er et enkelt hjemmenettverk uten en intern DNS server ? NAS enheten har et webgrensesnitt, dette når jeg fint via http://spongebob Pinging spongebob [7.0.0.10] with 32 bytes of data: Reply from 7.0.0.10: bytes=32 time=1ms TTL=64 Ping statistics for 7.0.0.10: Packets: Sent = 1, Received = 1, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms C:\nslookup spongebob Server: UnKnown Address: 7.0.0.1 *** UnKnown can't find spongebob: Non-existent domain Har sett at andre har fått nettverksmapper til å fungere ved å disable IPv6, så jeg har forsøkt det og (kjører bare IPv4 på hjemmenettverket). Den observante leser kan nok gjette seg frem til at det hjalp heller ikke Link til bilde av Connection Properties på Google Docs "Network" mappen i Windows Explorer klarer å se de andre nettverksenhetene, men får feilmeldingen nevnt i første post om jeg dobbelklikker på de. Link til bilde av Network mappen i Windows Explorer på Google Docs [EDIT]La til bedre ledetekst på linkene Endret 28. mai 2010 av oskaremil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå