Gå til innhold

Deres synspunkt på renteøkninger de neste årene?

Anbefalte innlegg

Dette er det jo ingen fasitsvar på, men mye spekulasjoner osv.

Men hva er den generelle tanken om renta de neste årene? Kommer den til å øke til f.eks mer enn 5% i løpet av de neste 2 årene? (Hvis vi sier at renta ligger på 3% nå) altså 2% økning?

Litt interessert i dette fordi jeg akkurat har kjøpt meg bolig, og det er forsåvidt veldig gunstig nå, spessielt siden jeg studerer og ikke har høy inntekt enda.

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo utrolig bra ut det da! :) Er det sånn generelt folk her ser på det?

Er så mye som spiller inn på renta i Norge. Synes det er alt for vanskelig å får oversikt. At verdensøkonomien generelt går dårlig nå er det som har mest betydning for renta altså?

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

Norge kan ikke ha vesentlig høyere rente enn resten av verden da det vil ødelegge mye for konkuranseevnen til norske bedrifter etc.

Og siden vi de siste åra har sett den ene finansielle krisen etter den andre rundt om i verden så vil den situasjonen også styre den norske renta til en viss grad.

Lenke til kommentar

Okey, høres bra ut det! Hadde regna med at renta skulle øke en del, men er kanskje heldig nå med første boligkjøpet med lav inntekt. (Student)

Har dette påvirking på boligprisene? Hvordan er boligmarkedet generelt nå? Tenkte mest i forhold til leiligheten min, den ligger veldig sentralt midt i sentrum(Kr.sand). Gammelt bygg, men fint oppussa inni.

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

For å forstå det mest elementære i de pengepolitiske utsiktene bør du lese Pengepolitisk Rapport.

Ellers ville jeg ikke brydd meg med å følge med på boligverdien din fra måned til måned i en periode du uansett ikke har tenkt til å selge. Renteøkninger har en stor og rask effekt på boligprisene.

Den virka veldig grei, skal lese den snarest! :) Blir garanter sittende på leiligheten i 2 år framover, sikkert nye mer også med mindre jeg flytter til en annen by. Da burde det vel være en brukbar verdiøkning på 2år. Kjøpte for 2.22mill(prisansatt til 1,09mill). Populær leilighet.

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

Det er neppe gunstig å kjøpe bolig nå. Det kan selvfølgelig ta noen år før bobla sprekker, men boliprisene i dag er latterlig høye.

Kipt for meg :/ Men kan ikke alltid kjøpe på det beste tidspunktet :p Må bare bli sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...