Gå til innhold

Oppstart enkeltpersonforetak

Anbefalte innlegg

Jeg driver med oppstart av eget firma, og driver i den anledning og forsøker meg på registrering av enkeltpersonforetak.

Firmaet vil være et møbelsnekkeri, med design og produksjon av diverse møbler og interiørartikler. I veiledning til Samordnet registermelding, angående "Beskrivelse av næringsvirksomhet", står det følgende:

"Gi en nøyaktig beskrivelse av den virksomheten som utføres. Oppgi hvilke varer som produseres, hvilke varer som produseres og selges, og/eller tjenester som utføres."

Og så lister de opp noen næringer som er veldig enkle å definere.

Da kommer spørsmålet mitt:

Har noen tips til hva jeg kan skrive her?

Mitt foreløpige utkast er:

"Møbelsnekring

Tegner og bygger møbler og diverse interiørartikler, for salg og på bestilling fra kunder."

Men om dette er nøyaktig nok har jeg ingen anelse om.

Angående navn ligger jeg an til å velge "Produktrester møbelsnekkeri", siden jeg satser på en del gjenbruk. Noen tanker om navnet?

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stund siden jeg har opprettet foretak, men som jeg husker var jeg ikke så nøye med beskrivelsen. Ta deg en tur på brreg.no og se på hva diverse andre bedrifter har valgt.

Personlig synes jeg ikke navnet klinger bra. Det høres for meg ut som du lager møbler av rask og rusk, og derved f.eks i ymse materialer/kvaliteter. Jeg ville iallfall ikke ha valgt deg som første, om jeg skulle til en møbelsnekker for å få laget noe. Ordet "Gjenbruk" er kanskje litt bedre? Noe med miljø? Ordet miljø er noe som folk "tenner" på, i større grad enn "rester". Tror jeg da.

Uansett ønsker jeg deg lykke til! Spennende konsept :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...