Gå til innhold

Half Life for Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det holder ikke at alle norges linuxbrukere signerer denne underskriftskampanjen, vi må få andre til å gjøre det også! :yes:

Spør venner, venninder, familie, klassekamerater, lærere, folk du møter på irc, folk du møter på MSN, folk du møter på ICQ, folk du møter på DC, andre forummennesker, webansvarlige for nettsteder som bruker linux, osv...

Hvis de syns det høres merkverdig ut kan du jo bare forklare dem hele saken.

- Linux er et gratis operativsystem som er lagd for at folk skal slippe å betale for å bruke datamaskinen sin, fattig eller rik...

- Men det er få som virkelig tar nytte av dettte gratistilbudet fordi de som lager spillene ikke gidder å lage linuxversjoner av dem...

- Vi jobber med en underskriftskampanje på nett der man skriver under for at spillprodusentene skal lage linuxversjoner av spillene...

- Vær så snill og støtt en god sak ved å registrere deg her: http://cgi.riblet.plus.com/petition.php

Takk!

MarcelSB

Lenke til kommentar
If it look, sounds, tastes like a duck.... what is it?

Så om du wine'er et win spill på linux, så er det ikke godt nok for deg?

Finnes det directX eller lignende til linux?

Nei det er ikke godt nok, det kreves mere power fra pcen hvis du skal spille gjennom wine, og det blir aldri like bra som hvis spillet har vaert for linux.

Lenke til kommentar
If it look, sounds, tastes like a duck.... what is it?

Man vet aldri...

Men altså, hvordan kan vi overbevise utviklere om å lage spill til linux, hvis de ikke vet at vi finnes? Hvis vi hele tiden skal kjøpe spill som er laga for windows, og spille de med wine, så hjelper det ikke stort. Vi må vise at vi er interessert i spill, og at vi er villig til å betale for det.

Jeg synes ikke vi skal slå oss til ro med å emulere noe som vi kunne kjørt mye bedre native. Bare se hvor bra quake og unreal serien kjører på linux. Driver og spiller litt serious sam for tiden og, går kjempe bra. Mohaa kommer også snart, det blir artig. Så venter vi på half life.

Support our lean, mean, penguin powered gaming machine :woot:

Lenke til kommentar

For de som ikke har lagt merke til det så står det nå en counter på sida. Akkurat nå er det 3410 stykker som har skrivi seg på, og det er jo ikke værst.

Men hvis det er noen her som fortsatt ikke har skrivi seg på så er det fortsatt en mulighet!

Lenke til kommentar
For de som ikke har lagt merke til det så står det nå en counter på sida. Akkurat nå er det 3410 stykker som har skrivi seg på, og det er jo ikke værst.

Men hvis det er noen her som fortsatt ikke har skrivi seg på så er det fortsatt en mulighet!

"skrivi"

:p

Lenke til kommentar

Greit nok at vi ønsker en HL port til Linux, men ønsker vi Linux sett på som et GamerOS ? Valve har tidligere annonsert at det kommer Linux port til Linux, men da må vi i allefall se en DEL forbedringer i arkitektur når det gjelder støtte for maskinvareakselerasjon før det vil fungere.

Jeg mener at det burde holde med wine/winex for de som ABSOLUTT vil kjøre HL i Linux.

De fleste her vet jo at det er bare showoff å kjøre cs i Linux ;)

Lenke til kommentar

Haha... Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg skrev at arkitekturen måtte forandres. Kanskje kaffen ikke hadde gjort sitt inntog godt nok enda ?

Det er jo ikke noe forskjell i OpenGL fra Windows til Linux og ja.

At Linux blir brukt som GamerOS er IKKE positivt, fordi det blir bare flere csnerder som må whine på bla. linuxkanaler på IRC om hvordan de får til ting, og jeg merka jo stemninga på TG, stod 50 csnerder bak en kompis av meg "HAN KJØRER LINUX, HAN ER HACKER, VI BANKERN"

Tror ikke csnerdene er klare for Linux enda, får bare håpe (jeg gjør) at Valve ikke finner på noe som en Half-Life 1 port til Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...