NewbieChick Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg ønsker å kjøpe meg en ASUS laptop, da min nåværende Acer Aspire One ikke lenger er så stabil. Grunnen til at det er ASUS jeg er på jakt etter er at jeg liker svært godt det nye tastaturet de fleste modellene har, noe alle Mac sine. Det Pcen komemr til å bli brukt til er tesktbehandling, musikk/film og spilling av WoW. Når det gjelder Wow spilling, og spilling generelt har jeg fått med meg at jo større prosessor jo bedre. Jeg har sett på flere modeller, men er usikker på hvilken som er mest passende for meg. Prisklassen jeg ønsker å holde meg i er 5-7000 kr. Jeg så på ASUS K52JR 15.6" WXGA, og bestilte denne for et par dager siden da det var 1 igjen hos MPX. Dette stemte imidlertidig ikke, da jeg fikk opplyst at modellen ikke lenger produseres. Videre så jeg på ASUS X63DP 16" WXGA, men jeg klarer ikke å finne noe særlig informasjon om denne modellen. Har dere noen anbefalinger å komme med til meg? Det er likegyldig om det er med eller uten CD-rom, og størrelsen på skjermen kan ikke være mindre enn 13,3''. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472 Tilbud hos MPX (normalpris 7995,-). Meget god og stillegående maskin med et godt skjermkort. Eneste å være obs på er vel at batterilevetiden ikke er noe å rope hurra for, antar 2,5-3timer med internettsurfing, men X63DP som du nevner har nok enda kortere batteritid enn dette. ps.no har x52jr http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=175276&model= som er ganske lik den k52jr som du har sett på. Men X64JA som jeg MPX har på tilbud er på alle måter et langt bedre kjøp. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 At man behøver en bra cpu er riktig men grafikkortet bør også være av en viss kvalitet. Du kan sjekke denne tabellen for og se hvilke skjermkort som vil kunne drive Wow med en akseptabel oppløsning. Computer Games on Laptop Graphic Cards Hvis du ønsker en maskin som kan dra nye spill i medium oppløsning så er HD 5650/5730 det kortet som anbefales. Maskiner med slike kort florerer på markedet, og Asus har ganske mange modeller med det, men prisene er noe høyere enn det du har satt som maksgrense. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hvis du ønsker en maskin som kan dra nye spill i medium oppløsning så er HD 5650/5730 det kortet som anbefales. Eller Nvidia GTS 3xx serien, vil jeg legge til for ordens skyld. Tilhører også klassen like under de beste, for bruk til spilling. Lenke til kommentar
NewbieChick Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Takk for god hjelp så langt. Heller mot den som er tilbud på hos MPX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå