Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er ikke i en bedrift, men snarere i min ciscolab, men jeg håper det går greit. Jeg har tro på bedre hjelp i denne delen av forumet.

Det har seg slik at jeg har en bunke 3640, som fungerer helt fint. Problemet mitt er at hvis jeg telnetter boksene, så slutter plutselig telnetten å svare, helt uvilkårlig om jeg gjør noe eller ikke i den sessionen. Har dere peiling hva dette kan skyldes?

Jeg legger ved configen hvis den kan være til hjelp.

lab.rar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at tilkoblingen lukkes, uansett om jeg er midt i en setning, eller om jeg ikke skriver noe, så plutselig ryker hele terminalsessionen. Jeg har prøvd exec-timeout 0 0 uten videre hell.

En sh int viser at det har vært et par interface resets. Kn det ha noe med saken å gjøre? Problemet ser bare ut til å være om jeg kobler til gjennom en av routerene fra hjemmenettet mitt. Ikke om jeg er på samme subnet som svitsjen eller routeren.

Hare dere et forslag til hvor jeg kan begynne å feilsøke? Siden jeg har dette problemet med alt ciscoutstyret, så føler jeg at det er tydelig at det er jeg som gjør noe feil...

EDIT: Jeg har nå funnet ut at problemet oppstår ikke om jeg ikke sitter på hjemmenettet, men heller på et av nettverkene til labben. DEt betyr at den statiske routen på gatewayen min ikke stemmer helt. Det er en entry som peker 172.16.0.0/12 Til ip-en på cisco-laben min. Gatewayen er en PfSense boks. Har noen en ide hva som kan være problemet der?

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke hva det var, men etter den tid har jeg nå flyttet og labben er satt opp på en annen måte opp mot "det nye" hjemmenettet mitt, så problemet vedvarer ikke. Jeg mistenker at pfsense ikke var helt enig med meg.

Men takk for all hjelp :D

Consider the case closed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...