Gå til innhold

diverse merker psu disse bra?

Anbefalte innlegg

har tenkt å oppgradere litt på pcen min med et nytt hk som har støtte for multiple gpu

uansett bottom line er at jeg antageligvis trenger en psu med litt mer futt i enn den jeg har på det nåværende tidspunktet

har nå corsair 550 w

(veldig bra psu) men som sagt har sett på et par tre strømforsynionger med mere futt i

har sett flere bra tilbud på ebay,

lurer på om dere kan si noe om en psu av merke "Azza"

kan få en på 1100w for snaue tusenlappen

har også sett på en 700w ocz (som jeg regner med er et bra merke(klinger iallefall mer kjent)

det beste tilbudet er en psu fra thermaltake (et velkjent merke)men noen som kan bekrefte om de lager kvalitets psu

tror jeg går for den siste 683 blanke kroner for en 850 watts psu av dette merke inkludert frakt må vel være bra ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skriver Ebay, regner jeg med du mener å bestille fra utlandet. Husk at i norge må du betale moms (25%) + fortollingsgebyr på ca 110kr på varer fra 200kr til 1000kr . over 1000kr i vareverdi så er det 210kr ca i gebyr + 25%. så det koster fort mer en det smaker.. + fra utlandet så er det somregel svindyrt å sende tilbake i retur om går i stykker. Koster fort 450kr å sende en pakke til USA.

Så jeg ville anbefalt deg å heller kjøpt fra Norge.. skulle noe gå galt, så er du mye mye mer beskytta i Norge, + det er litt enklere med RMA. Spesielt strømforsyninger, det er jo ting som faktisk går i stykker iblant + at det veier mye og koster å sende.

Lenke til kommentar

takk for svar

ja du har rett i at det faktisk er blitt my billigere etterhvert med psu her i norge også og at det kanskje hadde vært bedre å kjøpe

her i norge er vel kanskje også et godt råd

tenkte ikke på 25% moms det blir fort dyrt da

+ fortolling etc

regner med at jeg investerer en god høvding så får jeg en decent psu her i norge heller jeg :)

Lenke til kommentar

www.jonnyguru.com

Her foretas noen av de få SERIØSE PSU testene på nettet, anbefaler å lese litt der for å få et visst innblikk. De fleste andre sider tar bare noen bilder av PSU, kobler den til og ser at den virker og gir den så 10/10 og awards i hytt og gevær.

Det finnes mange PSU produsenter, men langt fler merker, det er derfor viktigere å finne en bra produsent og så se hvilke merker som produseres av denne produsenten og er tilgjengelige her til lands. Mange produsenter har også forskjellige kvalitetsgrader - beste eksemplet på dette er vel CWT, eller Channel Well Technologies. De har alt fra dårlige/billige PSU'er med ukjente kondensatorer til høykvalitets PSU'er med japanske kondensatorer.

Min personlige favorittprodusent er Seasonic, strømforsyninger med gode komponenter og god effektivitet/lavt effekttap - og ikke minst: har stillegående vifter. Disse er å finne som seasonic her i norge, men også XFX strømforsyninger er produsert av seasonic - komplett kjører ofte helgetilbud på XFX. Ja det er dyre strømforsyninger, men jeg er sikker på at jeg får kvalitet når jeg investerer i en.

Edit:

Thermaltake som du nevner er oftest helt greie strømforsyninger produsert av CWT.

OCZ har vel litt forkjellig, men en del CWT der også.

Men er dog ingen garantier, en ny modell fra samme merke og det kan være en helt annen produsent - og helt annen kvalitet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

takk fo alle innspill ,mye interesant lesning OC, skal absolutt sjekke ut den linken om tester av psu

la7dfa,com neida har ikke tenkt meg noen av fermi kortene til nividia :)

har et 5780 jeg skal kjøre alene til å begynne med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...