Gå til innhold

Mobilt Bredbånd og WOW !

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg lurer på om det vil fungere å spille wow på et mobilt bredbånd?.. Vil det gå an å raide eller er det umulig?

Dit jeg skal flytte finnes det bare adsl med 750 kb nedlasting.. Vil det evnt fungere med Wow?

Mobilt bredbånd har vel litt bedre linje enn det har jeg hørt, men vil latencyen øke?

Spiller nå stort sett på latency mellom 100-250 ms..

Håper på svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor god dekning og hvor mye mobilnettet blir belastet av andre, men det skal vel fungere.

750 KB/s fast linje er vel egentlig bedre enn et shabby mobilnett som varierer fra 50 til 1500 KB/s.

Ping(eller latency) er vinneren, mobilt bredbånd har veldig dårlig ping i forhold til en adsl linje(egen erfaring). :)

edit: faen hvor jeg dreit meg ut nå a, mobilnett har jo ikke 12 Mbit/s...

mente fra 0,05 Mbit/s til 1,5 Mbit/s.

Det andre nettet er vell sikkert 6 Mbit, noe som er relativt bra, ping er vel det store når det gjelder spill.

Endret av jonol
Lenke til kommentar

Mener du 0,75 mbit,

eller 6 mbit? (750kbps*8)

Det kan gå greit med den første,

så sant du ikke bruker linja til noe annet,

spørs litt hvilken leverandør det er snakk om,

viss det er 6 mbit derimot,

fungerer dette knallfint,

selv om det er annen aktivitet på linja

(Download/upload/whatever) så lenge det er begrenset.

Lenke til kommentar

Oki ;) Takker for svar så raskt. Får vel prøve ut fastlinjen først å se. Tror det er snakk om 0.75 mbit linje. Ikke 100% sikker da:)

Ja det er vel det jeg er litt redd for med mobilnettet at det ikke er helt stabilt og at pingen blir altfor høy..

Noen andre som har erfaringer med mobilt nett?

På forhånd takk;)

Lenke til kommentar

Vanligvis rundt 100 - 150, men det varierer. Hadde over 750 i Vanguard før jeg oppdaget at jeg spilte på de amerikanske serverne, og i Lord of the Rings hadde jeg en gang over 1.500 uten helt å vite hvorfor. Problemet var at jeg hadde begynt å laste ned en demo på xboksen, og routeren fortsatte å laste ned selv om xboksen var avslått. Men selv da var det teknisk sett spillbart så lenge jeg ikke sloss mot farlige ting. Det fant jeg ut etter at jeg som lvl 45 Guardian sloss mot en lvl 25 ulv og døde... :blush:

Lenke til kommentar

100-150 er megabra til å være mobilt bredbånd,

virker som ICE er et bra mobilt bredbånd,

kameraten min som har Netcom,

får 250 ping +,

og han bor i Oslo :p

Og routeren din fortsatte ikke å laste ned demoen,

det er teknisk umulig,

med mindre du har en eller anner merkelig router med harddisk da :p

Det som skjedde er at xboxen kan fortsette å skrive til harddisken etter at den er "slått av",

det er en innebygd funksjon i xboxen sånn at du slipper å ha xboxen på om natta viss du har tenkt til å laste ned noe,

denne funksjonen kan du skru av på viss du vil.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

ICE er meget bra, men de har en grense for hvor mye man får lov å laste ned i måneden. Det var på ca 10GB, men de endret det til 6GB. Kjipe greier.

Det er ikke umulig at routeren fortsatte å laste ned, men den må ha et sted å lagre det den laster ned. Som du sier kan den ha fortsatt å lagre på xboksen etter at den var slått av. Jeg vet bare at xboksen var slått av og PCen restarta, og likevel fortsatte routeren å laste ned. Nettet gikk veldig tregt, og lyset for xboksen blinket som besatt (som den gjør når den laster ned til den).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...