Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Edimax EW-7728In WiFi adapter døde?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med bygging av ny PC kjøpte jeg et Edimax EW-7728In WiFi-adapter. Alt ble satt sammen uten problemer og latet til å fungere perfekt, med god og stabil nettverkoverføring for adapteret.

Etter noen dager droppet nettverkforbindelsen ut en gang, og jeg tenkte ikke så mye over det, da 3Com-routeren vår har en tendens til å lage krøll (skal kjøpe ny), så jeg restartet routeren, og adapteret i PCen min fant nettverket igjen.

To dager senere skjedde det samme; nettverket droppet ut, men denne gangen var det kun vårt eget nettverk samt ett eller to i nabolaget som forsvant fra listen. Snålt.

Dagen etter, da jeg startet opp Windows 7 (Home Premium 64bit) fra dvalemodus, var WiFi adapteret ikke lenger å finne i listen over enheter.

Jeg sjekket at kortet satt godt festet i PCI-porten, og restartet maskinen. Kortet ble funnet og installert av systemet, men forsvant fra oversikten etter noen minutter, denne gang uten å finne noe nettverk.

Etter et par forsøk til var kortet borte for godt. Windows 7 finner det ikke uansett hva jeg gjør; jeg har tatt det ut fysisk, installert nyeste driver (igjen), og resatt BIOS, men ingenting hjelper. Lysdiodene på baksiden av kortet lyser når det står i PCI-porten, så det får strøm.

Jeg er alltid nøye med å sikre meg når jeg tar på komponenter og bygger en PC, så det er neppe snakk om statisk utladning. Jeg har sannsynligvis kastet originalemballasjen, så jeg kan nok glemme å få det byttet.

Jeg vurderer å kjøpe det samme kortet igjen, for det fungerte som nevnt godt så lenge det varte, men hvis noen har tips om et annet og bedre adapter, tar jeg imot tips og råd med takk.

Endret av Sugarbeats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et nytt eksemplar av samme produkt, og det fungerer som forventet, enn så lenge. Denne gang har jeg tatt vare på emballasjen...

Hvis noen leser dette: jeg fikk mest sannsynlig et uheldig eksemplar, og dette adapteret er både rimelig og gir god overføringshastighet. Jeg installerte det nye i går, og det har ikke droppet ut av nettverket eller gitt problemer av noe slag, siden. Last alltid ned siste driver fra produsentens hjemmeside:

Edimax produktside for EW-7728in

Husker ikke nøyaktig hvordan jeg gikk frem ved installasjon av det første adapteret, men denne gang måtte jeg installere driveren for at systemet skulle finne det som annet enn en "ukjent enhent" i PCI-sporet. Så snart det var gjort, var alt i orden. CD med driver følger med, men du bør som sagt laste ned nyeste driver fra linken over.

*LØST*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...