Gå til innhold

[Løst] Snytt for oppkjøring?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg for snart 3 år siden kjøpte en pakke på en kjøreskole som inneholdt en del kjøretimer og kurs, samt 1 oppkjøring.

Grunnet militær tjeneste som kom i veien, samt benbrudd og en del andre årsaker ble kjøringen satt på vent. Uansett da jeg endelig kjørte opp nesten 3 år etter jeg kjøpte pakken, ble jeg nektet den oppkjøringen jeg hadde til gode. Dem gikk tilslutt med på en rabatt på 10% på oppkjøringen dvs jeg fikk 200kr i rabatt.

Da jeg spurte hvordan dem kom fram til dette, sa dem at den pakken jeg kjøpte var opprinnelig slik at en fikk oppkjøringen nesten gratis ved at en betalte for alle dem kjøretimene/Kursene, og siden prisen hadde steget litt i tillegg hadde jeg ikke rett på en ny oppkjøring.

Jeg ba dem om å få dokumentert dette, og dem skulle sende det med fakturaen i posten. Fikk nå fakturaen uten noen dokumenter. Noen som kan forsøke å forklare meg hvem som har rett her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du finne papir på kjøpet av denne pakka? Der bør det vel stå det du lurar på om "utløpsdato" på pakka. Står det ikkje noko der om at du må bruke den innan ei viss tid vil eg seie at du har krav på gratis oppkøyring. Reglane kan ikkje endre seg undervegs, med mindre dei har forbeholdt retten til nettopp det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er jo bare rent svada. Så lenge de ikke har definert hvor stor del av "pakka" oppkjøringen består av så kan man si at du har rett på refundering av dagens pris for oppkjøring.

Dette forutsatt at "pakka" ikke var definert innenfor et bestemt tidsrom.

Lenke til kommentar

Skal du sette tråden til løst kan det være greit om du skriv litt meir om korleis du løyste dette slik at andre kan få nytte av tråden seinare.

Først tok jeg dette opp med Kjøreskolen som sa jeg kunne bare få 10% rabatt. Jeg tok å ringte forbrukerrådet og ble forklart reglene om alminnelig avtalerett. Dem kan faktisk ikke lage sine egene betingelse med mindre det foreligger en avtale om det. I mitt tilfelle var det ingen avtale bare en liste over hva pakken indeholdt og en faktura jeg da betalte.

Jeg ringte opp igjen kjøreskolen og dem var litt mer forståelig i denne omgang og sa at dem skulle ta det videre til sjefen sin. Neste dag ringte dem meg og beklaget, og sa at dem skulle dekke hele oppkjøringen selv om det hadde vært en prisøkning på 400kr.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...