gretema Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 hei jeg ønsker å koble PC min til TV slik at jeg kan se flimene jeg har liggende på PC og via streamning. Jeg har prøvd å finne ut av dette selv men er ganske "lost" i alle variantene av kabler og tilkoblinger. Håper at noen kan hjelpe meg med en handleliste over hva jeg trenger Jeg har en lenovo 3000 N200. Den har en s-video utgang på baksiden og en VGA utgang, Den har også lydutgang til hodetelefoner/høytalere. På TV'n har jeg SCART- inngang og sånn rekke med rød-hvit-gul plugg innganger. :!: Hva blir den beste løsningen for meg iforhold til bilde og lyd? Gi meg gjærne liker direkte til kabler slik at jeg kan bestille dem i en nettbutikk. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Siden du ikke har VGA inn på TVen og har S-video ut på PCen, har du 2 alternativer: Koble inn via SCART: - SCART til RCA/S-video Adapter for å kunne få bilde inn til TVen via SCART. - S-video kabel For å koble PC inn på SCART adapteren med S-video. - Tilkoblingskabel 3,5 Lyd fra PC til TV, anbefaler at du heller kobler denne inn til anlegget enn i TV. Koble inn via Video (den gul pluggen, OBS! Video inngangen er dårligere kvalitet enn SCART løysningen!) - S-videoadapter Bilde fra PC til Video inngangen. - Tilkoblingskabel 3,5 Lyd fra PC til TV, anbefaler at du heller kobler denne inn til anlegget enn i TV. Endret 28. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hvis du bruker første forslaget så forutsetter det at TV støtter S-Video på SCART. Det er det mange TVer som ikke gjør, da blir resultatet at fargene mangler. Og selv om TV takler S-Video så blir kvaliteten omtrent akkurat den samme som med andre forslag. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg jobbet 9år på Clas og solgte sikkert tusenvis at de SCART adapterene. Har aldri vært bort i en TV som ikke skulle støtte det. Da må det sikkert være snakk om utrolig gammle CRT skjermer. Men uansett, Clas har full retur rett. Bare spar på forpakkning og kvittering. Endret 28. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
gretema Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Tusen takk for svar Når jeg begynte å se gjennom esken jeg har med kabler og prøvde disse på TV (selvfølgelig passet ingen) men jeg fant ut at TV'n hadde S-video utgang ;)så da blir det en S-video til S-video og en lyd kabel Blir ikke det det beste og billigste løsningen? Eller skal jeg heller bruke scart overgangen? Lenke til kommentar
J.Kristine Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg har absolutt null peil whatsoever når det kommer til dette, men jeg bruker da Vuze og ser via PS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå