Toast Is Pimp! Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hei gutar! Jeg har en Western Digital disk som har blitt til en grønnsak etter et krasj i gulvet fra ca 1,5m. Men ikke helt, den reagerer på stimmuli. Kretskortet virker. Harddisken lager klikkelyder når den starter opp. Den spinner. Men jeg kan ikke finne partisjonen på disken. Gparted i Linux finner ikke disken. Diskverktøy finner disken men der er det ikke noe jeg kan gjøre. /dev/sda S.M.A.R.T Dataene forteller meg at det er noe feil med sektorene. Det står på Norsk så jeg forstår ikke helt. ID 5 Antall Reallokerte sektorer. Count of remapped sectors. When the hard drive finds a read/write/verification error, it makrks the sector as "reallocated" and transfers data to a special reserved area (spare area) Normalisert 133 Værst: 133 Terskel: 140 Verdi: 535 sektorer Jeg trenger noen programmer som kan lese disken. Jeg har ikke snøring i hvilke programmer jeg kan bruke. Jeg har enkel tilgang til Windows XP (Pro 64bit), Linux (Fedora 64bit) og Windows 7 (64bit). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Her må du nok bare innfinne deg med at disken har vandret heden. Den er der hvor datadeler blir av når de dør - på de evige kretskort ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå