PzMan Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 En venninne jobber på en ungdomsskole som vikar og under vårens prøveeksamen oppdaget hun flere elever som forsøkte å jukse. Skoleledelsen debatterer ennå hva slags straff disse elevene bør få og det som forundret hun (og forsåvidt meg også) var at det virket ikke som om skoleledelsen var enige om straffen. Så det jeg lurer på er hva slags lover gjelder for juks på grunnskolen under en prøve (ikke eksamen)? Dekkes dette "lovbruddet" i det hele av loven eller er det fritt frem for hver enkelt skole å bestemme hvordan de vil håndtere saken? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det blir ihvertfall stryk på tentamen og nedsatt orden, så er det vell opp til skolene å drive forebyggende arbeid slik at andre ikke prøver seg på det samme. Utvisning kan forekomme. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Nå er jeg mer interessert i hva loven sier om dette enn hva slags reaksjon elevene kommer til å få. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Loven sier ikke noe om "straffen" for fusk - dette er opp til den enkelte kommune å fastsette i skolens ordensreglement. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Loven sier ikke noe om "straffen" for fusk - dette er opp til den enkelte kommune å fastsette i skolens ordensreglement. Takk, nå fikk jeg svaret jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå