Gå til innhold

Roadtrip i USA (1 mnd), tips til steder/attraksjoner på vestkysten?

Anbefalte innlegg

Vi skal på tur til USA i sommer og i den anledning hadde det vært kjekt med noen tips til steder og attraksjoner på vestkysten.

Vi ankommer L.A. litt over hallveis i juli måned, og er litt usikre på om vi skal slå oss til ro her før vi flyr tilbake, eller om vi f. eks. skal kjøre til San Fransisco.

Ettersom vi da har kjørt hele Route66 er jeg usikker på om tanken på enda mer kjøring er verdt det.

Noen tips? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har tid er det jo galskap å ikke dra innom SF.

Anbefaler forresten Route 66 av Joar Hoel Larsen og Gunnar Myklebust. Mulig den ikke er å få tak i i bokhandler lengre, men de har den sikkert på et bibliotek i nærheten.

Lenke til kommentar

Dere bør absolutt kjøre Highway 1 fra Los Angeles til San Fransisco, som Panerai sier :) Absolutt verdt det. I tillegg ville jeg tatt en tur innom en av nasjonalparkene litt inn i landet. Har vært i to av de, der Yosemite var den klart fineste. Hvis dere ikke har noe imot å kjøre enda litt lengre nord en San Fransisco, kan dere også ta en tur til Lake Tahoe :)

Lenke til kommentar

Hvis dere drar til Grand Canyon, unngå Skywalk, det er ikke verdt i følge amerikanske slektninger som har besøkt det. Hverken rimelig eller en fin opplevelse, du får alt for liten tid langs rekkverket.

Grand Canyon er en dagstur hver vei.

Endret av Knugre
Lenke til kommentar

Yosemite er jo fantastisk stort, og ikke alt ser ut som Norge. Joda, fargene er typisk norske, men det er fortsatt en flott plass man burde besøke. Trenger ikke å kjøre på de største veiene der heller, finnes mange småveier man kan kjøre på.

Death Valley kan også anbefales hvis dere drar innover mot Yosemite, enkelte steder der har de helt fantastisk natur, mens andre blir litt kjedelige i lengden.

Lenke til kommentar

Du får neppe noe problem ved innreise til USA; de er jo vant til at folk har med kamera på ferie ... Et problem som kan oppstå er ved innreise til Norge igjen -- om tollerne her tror du har kjøpt varene mens du har vært på ferie.

Med mindre du har ekstreme mengder utstyr ville jeg ikke tatt meg bryet, men du kan alltids få et stempel på at du har dratt det ut av landet hvis du føler det er verdt innsatsen. Reiser du med noen f/2.8-zoomer, et par kamerahus og en bøtte fastoptikk stiller saken seg litt annerledes, men for de fleste dødelige er det ikke verdt å tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...