Gå til innhold

Fredag kjøper jeg sigma 10-20 til 1999,-, skal du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvis vi bestiller på nettet så må de jo holde den prisen. Noe annet vil jo være dumt.

Uansett ikke overentusiastisk over tilbudene.

Har noen kjøpt dagstilbud i nettbutikken?

De kan vel ikke selge ut tilbudsbeholdningen før butikken åpner, det hadde vært litt kjipt...

Står jo ikke noe max antall på 10-20

Edit: ser at nettprisen på Sigma blitzen i dag er 999, som er dagsprisen, så da gjelder de nok i nettbutikken også ja.

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Leste en test av sigma objektivet på dpreview og det kom ikke spesielt bra ut på skarphet. Veldig soft i midten av zoom området. Men allikevel, prisen tatt i betrakting er det kanskje verdt det?

Tokina 12-24mm f4.0 er vel regnet som litt bedre optisk, og har fast lysstyrke, men du mister 2mm.

Men til 1999 så er Sigmaen et meget bra kjøp, uten tvil!

Lenke til kommentar

Jeg har to utgaver av pdfen til tilbudsavisa.

På lørdag er deg dagstilbud på Canon EF 75-300 4-5.6 III.

I den pdfen står det at Canon EF 75-300 4-5.6 III med USM koster 999kr,

mens i den andre står det Canon EF 75-300 4-5.6 III 999kr.

Regner med at Canon EF 75-300 4-5.6 III med USM til 999kr var en trykkfeil da?

Canon EF 75-300 4-5.6 III

Canon EF 75-300mm F4-5.6 III USM

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Så Think Tank er israelsk? Nyttig å vite, siden jeg ikke vil kjøpe noe fra det fascistlandet der.

Nei, det er Kata som er israelsk. Såvidt jeg kan skjønne så er Think Tank amerikansk.

Det er forøvrig Kata som lager National Geographic sekkene. Men jeg vet ikke hvor den fabrikken ligger.

Lenke til kommentar

Har ikke Fotovideo 30mm f/1.4? Eller kan 10-20mm være ett alternativ til portrett tro? :hmm:

Mulig jeg misforstår deg, men om du tror Sigma 30/1.4 er egnet til portrett, så tror jeg du bør tro om igjen... om du da ikke mener utelukkende helfigur?

Uansett så ville jeg sett meg om etter noe lengre. Headshots med 30/1.4 er ikke særlig smigrende.

:blush: nå blei jeg usikker her.. har hatt 50mm tidligere og syns det ble vel tett innomhus og tenkte 30mm ville være ett bedre objektiv i så måte. Fikk sigma 30/1.4 anbefalt her i forumet og.

Hvorfor er ikke 30mm egnet til portrett?

Beklager trådkuppingen, men jeg har 50D og 30/1.4 i handlekurven :dribble: men mulig jeg må revurdere shoppingen min?!

Lenke til kommentar

Er Canon EF 75-300 4-5.6 III til 999kr et godt kjøp? Jeg har planlagt å kjøpe meg en telezoom, men hadde egentlig sett på noe rundt 4000kr med bildestabilisator (jeg har 550D med 18-125 sigma nå). Et alternativ vil jo være dette objektivet for en stund og så heller kjøpe noe dyrere hvis telezoom er noe jeg bruker ofte.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en Sigma 30mm f/1,4 til blant annet innendørs familiebruk, portrett og utendørs i skumring, solnedgang og til å få liten dybdeskarphet generelt.

Nå bruker jeg den riktignok med 1,5x crop så den blir en aning videre hos meg enn hos deg med 1,6x crop.

Valget var enkelt på grunn av den allsidige brennvidden.

Det jeg tror anew siktet til var at korte brennvidder gir litt forvrengte ansikt fordi man må ganske nært innpå. Det er jeg enig i, men den usjarmerende effekten (stor nese og små/skjulte ører forfra) er ganske liten med 30mm. Jeg tror nesten du må prøve deg litt frem for å finne ut om du synes det er brysomt.

Forøvrig er 10mm og grimasebilder ganske morsomt.

50mm gir ennå mindre av denne usjarmerende effekten enn 30mm. 85 gir mindre enn 50 osv. De jeg kjenner bruker enten 30, 50, 85 eller 70-200 til portretter. Selv veksler jeg mellom 30 og 90mm avhengig av hva som passer der og da.

Lenke til kommentar

Meget skuffende at Fotovideo lokker med -25% på alt fra Pentax både i butikken og på nett hele uka fra mandag til søndag, men ikke har klart å få ut de rabatterte prisene ennå, tirsdag kveld. Føler meg lurt av messekatalogen deres. Det som står der er jo ikke sant.

Lenke til kommentar

Så Think Tank er israelsk? Nyttig å vite, siden jeg ikke vil kjøpe noe fra det fascistlandet der.

Nei, det er Kata som er israelsk. Såvidt jeg kan skjønne så er Think Tank amerikansk.

Det er forøvrig Kata som lager National Geographic sekkene. Men jeg vet ikke hvor den fabrikken ligger.

Der var jeg tydeligvis litt kjapp, takk for det.

Er Canon EF 75-300 4-5.6 III til 999kr et godt kjøp? Jeg har planlagt å kjøpe meg en telezoom, men hadde egentlig sett på noe rundt 4000kr med bildestabilisator (jeg har 550D med 18-125 sigma nå). Et alternativ vil jo være dette objektivet for en stund og så heller kjøpe noe dyrere hvis telezoom er noe jeg bruker ofte.

Egentlig ikke. Canons 55-250 IS er mye bedre optisk og med stabilisator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...