Gå til innhold

Fredag kjøper jeg sigma 10-20 til 1999,-, skal du?

Anbefalte innlegg

Har ikke Fotovideo 30mm f/1.4? Eller kan 10-20mm være ett alternativ til portrett tro? :hmm:

Mulig jeg misforstår deg, men om du tror Sigma 30/1.4 er egnet til portrett, så tror jeg du bør tro om igjen... om du da ikke mener utelukkende helfigur?

Uansett så ville jeg sett meg om etter noe lengre. Headshots med 30/1.4 er ikke særlig smigrende.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at de kaller alt mulig (også en haug med orinære priser) for messepris vil jeg ikke si at faller så godt i jord her hos meg. Canon EF 85mm f/1.8 USM koster til vanlig 3395 kr. og den forbausende messeprisen er på faktiske 3395 kr. Og dette er langt fra det eneste messepristilbudet til normalpris.

Man kan da vitterlig ikke kalle alt for messepris, bare fordi det pågår en messe...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Vurderer også 70-200mm f2.8 til 5100,- men lurer på om ikke nikons 80-200 af-d kan være vel så bra hvis man finner den på bruktmarkedet.

Ja det er flere på foto.no til den prisen, to rings AF-D, en til 4600. VERY tempting, I say..

Men tror jeg må ha en 70-300 VR først, som er lettere å ha med rundt.

Men ønsker veldig en 2.8 også etter hvert, må vel sikkert ha begge...

Men aller aller først blir det nok en 10-20 hvis jeg får den så billig!

Begynte å lure på om jeg heller skulle ta en 16-85 VR som et reiseobjektiv i sommer, det gir tilsvarende 24mm som jeg tror holder, men det er gøy med en skikkelig vidvinkel også!

Er usikker på hvor mye jeg får brukt Sigmaen, savner sjelden så mye vidvinkel, men skal til alpene i sommer, så der kommer nok med! Flott til landskapsbilder.

Eller så gir nok som sagt 16-85 det jeg egentlig trenger, og har sett den også til ca 2000 brukt, så får se hva jeg får tak i.

Lenke til kommentar

Etter en runde med meg selv føler jeg at de godtytende 15mm i EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS gir meg det jeg trenger av vidvinkel. Da også stabilisert med en ekstremt effektiv bildestabilisator. Tror dermed jeg skal klare å holde meg unna dette tilbudet :)

Lenke til kommentar

Min minste er 17mm, og har lyst til å prøve meg på landskaps hdr på bondegårdene i Normandie når jeg besøker svigers, så da blir det bare å lure objektivet ned i kamerabagen og si til fruen "at den har jeg hatt lenge (lyst på)"

Lenke til kommentar

Tor: Side 18, Sigma 24-70 HSM til 5946,-

Har sett på den før :) , men er enig med Trondster at den er noe for mye tvilsom på ff. Jeg har bestemt meg for at normalzoomen til 5DII'n min skal være best mulig fordi jeg regner med den blir mye brukt, også til landskap.

Tor

Lenke til kommentar

Det at de kaller alt mulig (også en haug med orinære priser) for messepris vil jeg ikke si at faller så godt i jord her hos meg. Canon EF 85mm f/1.8 USM koster til vanlig 3395 kr. og den forbausende messeprisen er på faktiske 3395 kr. Og dette er langt fra det eneste messepristilbudet til normalpris.

Man kan da vitterlig ikke kalle alt for messepris, bare fordi det pågår en messe...

Enig, er lett å gå i rus og glemme å sjekke. Men det er litt tvilsomt å kalle "normalpris" for messepris..

Tor

Lenke til kommentar

Synd det ikke var noe tilbud på 10-20 til sony :( fant Dog at 18-200 til en tusenlapp, noe som jeg abselutt kommer til å vurdere å dra innom for å kjøpe :) Morro at det står "Maks 25 stk pr kunde" :!:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Er Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC ASP til 999,- noe å vurdere?

Trenger et all-around objektiv, men har bare kit-linsa til canon fra før av... Men er usikker på om jeg vil ha noe som erstatter eller kommer i tilegg til kit-linsa. For meg er det egentlig likegyldig - bortsett fra at jeg vil ha best mulig bilder. Innen en viss prisklasse. Og jeg har bare råd til en liten prisklasse mellom 1-2000, kanskje 3000 ,- om jeg får veldig mye for pengene.

Tenkelige motiver:

*Natur-bilder

*Blomster

*innsekter

*dråper

*Aktiviteter

*Dyr, som hunder, hamster, hester osv...

*Portrett

Med andre ord: Det meste...

Jeg kan godt bytte objektiv til det forskjellige jeg tar bilder av.

Jeg har forresten et Canon EOS 450D.

*Beklager hvis det virker som jeg kupper tråden eller noe. Er ikke meningen det :)*

edit: Jeg driver forløpig bare med foto på hobby-basis. Men skal gå medier og kommunikasjon neste år, og ender kanskje opp som fotograf. Kanskje... :)

Endret av CherryFreak
Lenke til kommentar

Jeg prøvde den linsa for et par årsiden du må være klar over at den er ganske stor og tung.

Det er også veldig vansklig å få skarpe bilder med 200mm brennvidde, da må du nok ha stativ.

Men til 1000kr er den jo veldig billig kostet 2500kr når jeg testet den. Sikkert andre her som har flere synspunkter og erfaringer.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

@ CherryFreak, #32:

Glem Sigma 18-200. Til den bruken du forespeiler er det bortkastede penger.

Et makro-objektiv (ca. 50-105mm), vil være et bedre valg.  

Sjekk prisguiden.

Du kan gjøre gode kjøp på bruktmarkedet som passer ditt budsjett; sjekk foto.no og finn.no.

Dette innlegget ser jo helt j*vlig ut.

-Hvorfor virker ingen av skrivekontrollene?

Endret av world wide weird
Lenke til kommentar
Fredag kjøper jeg sigma 10-20 til 1999,-, skal du?

Fredag kjøpte du en vidvinkel,hva jeg skal gjøre ?

Vel jeg var med og monterte opp et partytelt da vi skal ha party i dag lørdag :)

Noen få lokketilbud og faktisk noen produkter som er dyrere en ordinære priser hos andre butikker.

Er dessverre ingen produkter der som jeg føler trekker fram gåsehuden.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke noen 10-20 på meg heller, har 12-24 fra Sigma og den passer på både 20D og 1D så da får jeg også spare pengene til fibertilkoblingen. Er riktignok ingen Telehorruter som ryker her, med derimot et slitent Ventelo modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...