Gå til innhold

Billlig bærbar til førsteklassing

Anbefalte innlegg

Seksåringen skal få PC når han starter på skolen. (Jada, gjelder å få musearmen inn tidlig).

Jeg må innrømme at jeg nok sikter på litt proffere maskiner når jeg sikler etter bærbar PC. Nå er jeg imidlertid ute etter en billig og grei PC som kan dra lette spill (Superia på NRK, Labbe Langøre osv...).

Skjermen bør sikkert være fra 13"-15".

Noen som har anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo IdeaPad U350 starter rundt 4000, har en 13" skjerm med en helt ok oppløsning på 1366x768.

Skjermkortet er ikke særlig egnet til spilling, men om det gjelder flash-spill og generelt lite krevende prosesser bør det ikke være noe problem.

Du har jo også 11,6-tommers-utgavene av enkelte Atom-PCer som også har samme oppløsning og noe lavere pris igjen.

Lenke til kommentar

Kom fram til denne: Toshiba Satellite T130-10G Intel SU4100

Med 13.3" 1366 x 768

Veier 1,8 kg har webkamera

OS: Windows 7, hvis førsteklassingen din ikke har brukt windows 7 eller vista før, men er vant til Xp vil han kanskje ikke klare å gjøre ting selv.

Batterilevetid: Opptil 9 timer! Ganske bra!

Den har også 350 GB harddisk, ikke akkuratt masse plass til spill, men spill som superia vil nok holde.

4650432827_4146021660.jpg

EDIT: Skal pcen brukes som hjelpemiddel til skolearbeid? Hvis det skal kan jeg prøve å finne en PC som egner seg for arbeid og spill som superia...

Endret av killermachine10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...