Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kan det trekkes for mtp. depositum?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min samboer har en trøblete huseier og jeg mistenker at hun vil prøve å være trasig mtp. depositumet.

Har prøvd å finne noe sted som tar for seg dette, men finner bare sider med generell informasjon rundt dette.

Det er primært disse punktene jeg lurer på.

- Det er slitt litt gulvet så det er en stripe nedover der det er borte "emaljen" eller hva en skal kalle det.

- Skruehull i taket og på vegger.

Kan det trekkes for dette eller går dette under generell slitasje som det ikke er lov til å trekke for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vanskelig å svare på uten å sjå skadene sjølv, men hovedregelen er at ordinær slitasje skal du ikkje trekkast i depositum for.

Så er det spørsmål om kvar grensa går, er slitasjen på golvet vanlig slitasje av at du har gått over golvet eller er det skade som har oppstått fordi du f.eks har dratt tunge møbler over golvet?

Slike ting er litt viktig å få på det reine om ein skal avgjere om du har skuld i skada eller om det er ordinær slitasje.

For øvrig så kan ikkje huseigar berre trekke fra depositumkontoen med mindre dere begge er einige eller huseier har tatt saka vidare og fått medhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...