Palme Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg fikk vite på eu-kontroll at bremsene mine ikke var helt friske. Hverken fremme eller bak. Ble da tipset om at det å smøre bremsene kunne hjelpe. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal smøre.. Hva er det jeg bør smøre med, og hva skal jeg smøre? Dette er snakk om en Celica 96' Lenke til kommentar
Indian Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Du må nesten spørre han som sa det. Du kan demontere og sjekke for fastsittende deler..... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det finnes spesielle smøremiddler for bremser. Mekonomen eller biltema burde ha dette. http://www.ehow.com/how_2213222_grease-car-brake-calipers.html Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 "Smøremiddelet" heter kobberpasta. Det skal smøres på der klossene går mot kaliperen slik at de ikke setter seg fast. Ta ut ut klossene og gjør alt skikkelig rent evt bytt monteringssett, de tynne glideskinnene som er mellom klossene og kaliperen. Sett alt inn med kobberpasta. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Smøremiddelet heter ikke nødvendigvis kobberpasta, da de fleste verksteder har "oppgradert" til mer dedikerte midler. Men kobberpasta duger mer enn godt nok. Du må rengjøre alle flater der klossen glir i klaven, pluss der stempel treffer klosse, og så må du smøre opp de samme områdene. Kort fortalt må du rengjøre å smøre opp alle stedene der klossene er i friksjon med andre komponenter, UTENOM der klossen tar i skiven. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Supert! Da har jeg litt å gå etter. Regner med jeg må av med kaliperen for å gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå