Gå til innhold

Nye pc komponenter (midt på treet ytelse)

Anbefalte innlegg

Hei. Takker for alle innspill på komponentene jeg skal kjøpe for å sette sammen en maskin til spill og avspilling av HD-video. Budsjettet er rundt 8000kr. En forutsetning at de tyngste spillene kan kjøres uten problemer. Har gjort litt research på forumet og her er resultatet.

Strømforsyning (Mist 500w) og kabinett har jeg fra før. AMD er å foretrekke. Per dags dato kan jeg ingenting om overklokking.

Hovedkort:

Asus M4A89GTD PRO/USB3

CPU:

AMD Phenom II X4 965

Minne:

Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB

Skjermkort:

Sapphire Radeon HD 5850 Vapor-X

Annet:

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit

BenQ G2420HD

Western Digital 1TB SATA 6 Gb/s og 64MB buffer.

Hovedkortet støtter SATA 6 Gbit/s. Jeg har fra før en Samsung 3Gbit/s med 16 MB buffer. Vil jeg være tjent med å installere windows på en ny harddisk med SATA 6 Gb/s og 64MB buffer?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slipper kanskje billigere unna med et hovedkort med AMD870 siden dette ikke har integrert GPU?

Ang. HDD så vet jeg ikke, men du vil kanskje merke litt rasker oppstartstider for OS og programmer. Det er vel uansett best å legge OSet på den raskeste disken. Vet ikke hva slags disk den gamle HDDen er, men nyere disker er jo i all hovedsak raskere enn eldre.

Lenke til kommentar

Du slipper kanskje billigere unna med et hovedkort med AMD870 siden dette ikke har integrert GPU?

Okay. Ser prisene på AMD870 kortene hos komplett.no og disse ligger visst på samme prisnivå som Asus M4A89GTD kortet.

Noen anbefaler CL7 minnebrikker til dette hovedkortet, men CL9 brikkene ligger på samme prisnivå så det er like greit å kjøpe disse?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...