GoFast Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Min selvbygde PC fant plutselig ut her om dagen at den ikke skulle starte noe mer. Jeg trykker på powerknappen, men ingenting skjer. Hva er galt? Jeg har prøvd en annen strømforsyning, men det hjalp ikke. Jeg har også prøvd et annet hovedkort, men det hjalp heller ikke. Da står vi jo egentlig bare igjen med prosessoren, men jeg ville forhøre meg litt her før jeg svir av noen tusen på ny prosessor.. Det jeg ikke helt forstår er at dersom prosessoren er ødelagt, så skal vel viftene og alt starte likevel? Dette er min maskin: THERMALTAKE DH101 Sony Nec Optiarc AD-7203S SAMSUNG SpinPoint T166 160GB SATA2 SAMSUNG SpinPoint F1 640GB SATA2 ASUS P5Q, P45, Socket-775, PCI-Ex(2.0)16 INTEL Q9550 C2 QUAD 2.83G 12MB 1333MHZ CORSAIR TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 8192MB Kit ASUS GF9600GT 512MB PCI-E SILE Silent ASUS XONAR HDAV1.3, 7.1 chann Low profile NorthQ strømforsyning av noe slag. Artic Cooling Freezer 7 Pro CPU kjøler Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Min selvbygde PC fant plutselig ut her om dagen at den ikke skulle starte noe mer. Jeg trykker på powerknappen, men ingenting skjer. Hva er galt? Jeg har prøvd en annen strømforsyning, men det hjalp ikke. Jeg har også prøvd et annet hovedkort, men det hjalp heller ikke. Da står vi jo egentlig bare igjen med prosessoren, men jeg ville forhøre meg litt her før jeg svir av noen tusen på ny prosessor.. Det jeg ikke helt forstår er at dersom prosessoren er ødelagt, så skal vel viftene og alt starte likevel? Dette er min maskin: THERMALTAKE DH101 Sony Nec Optiarc AD-7203S SAMSUNG SpinPoint T166 160GB SATA2 SAMSUNG SpinPoint F1 640GB SATA2 ASUS P5Q, P45, Socket-775, PCI-Ex(2.0)16 INTEL Q9550 C2 QUAD 2.83G 12MB 1333MHZ CORSAIR TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 8192MB Kit ASUS GF9600GT 512MB PCI-E SILE Silent ASUS XONAR HDAV1.3, 7.1 chann Low profile NorthQ strømforsyning av noe slag. Artic Cooling Freezer 7 Pro CPU kjøler Takker for all hjelp! Veldig sjeldent at selve prosessoren er problemet. Bøyer du pinnene i socketen får man vanligvis No Post, men som du sier pleier viftene å gå rundt da. Aller først trodde jeg det var hovedkortet, men siden du har prøvd andre HK og PSU kan vi vel utelukke det. Du har vel vært forsiktig med statisk-elektrisitet og slikt? Ta av all strøm, ut med batteriet og fyr den opp igjen bare for en test. og jeg regner med at ledning fra power knappen er satt på riktig plass på HK xD Lenke til kommentar
GoFast Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg vet ikke helt om jeg vil utelukke hovedkortet helt enda. La oss si at det er problemet da. Kan det ha ødelagt den nye strømforsyningen, slik at jeg ikke får noe liv når jeg bytter hovedkort? Høres innviklet ut. Jeg har vært forsiktig med statisk elektrisitet ja, og powerledningen står på rett plass. Jeg har også testet powerknappen. Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 som oftest er det psu'n som ødlegger hk og ikke omvendt, det er det eneste jeg vet om det. det at psu feks gir feil spenning til hk, er noe som kan få kjipe følger. litt usikker hva som er problemet i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
GoFast Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Jumpstartet min psu nå, og den fungerte. Da må det jo nesten være hovedkortet som er problemet, men jeg forstår ikke hvorfor ingenting skjer når jeg bytter det da.. hm.. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Dette er jævlig long shot, men; På jobb opplevde vi en gang at det var en LAMPE i lokalet som skapte problemer for pc'en. Det var noe spenningsfeil e.l. Vet ikke hva. Men når lampen ble fjernet, så ble problemet med pc'n borte. Lenke til kommentar
GoFast Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Dette er jævlig long shot, men; På jobb opplevde vi en gang at det var en LAMPE i lokalet som skapte problemer for pc'en. Det var noe spenningsfeil e.l. Vet ikke hva. Men når lampen ble fjernet, så ble problemet med pc'n borte. Hørtes veldig rart ut, men takker for alle forslag jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå