Gå til innhold

Elektrikere, rørleggere og snekkere: spm om arbeidet deres.

Anbefalte innlegg

Hei! (Før dere svarer, jeg ønsker kun svar fra snekkere, elektrikere og rørleggere)

Lurer rett og slett på om de nevnte arbeidsgruppene kan fortelle litt om hvordan arbeidet er gjennom et helt år.

F.eks kan jeg tenke meg at en tømrer/snekker har det svært fint på sommeren med arbeid ute i sola, samtidig som det er kaldt og ekkelt å jobbe i snøfokk.

Skriv hva dere mener er positivt og negativt med arbeidet deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet du spør er nesten umulig å svare på uten nærmere spesifisering.

Som elektriker kan du jobbe med boliginstallasjoner, industriinstallasjoner, Onshore eller offshore. Service eller vedlikehold. osv.

Og tror det er nesten like variert på de fleste faggruppene.

Og det er vel litt av grunnen til lite respons er jeg redd.

Å skulle skrive en beskrivelse av jobben slik du nevner. Samt positive og negative sider. Det blir rett og slett mer skriving enn de fleste gidder :p

Lenke til kommentar

Familiemedlem som svarer her:

I oljefyringsbransjen (rørlegger) så er det slik at man legger til rette for arbeidet sitt. Man jobber ikke ute om vinteren eller bare ute om sommeren, heller ikke som snekker. Da er det mye annet man gjør. Som rørlegger, der igjen oljefyringsbransjen så jobber man mye med vedlikehold, service og montering av kjeler til oljefyring og alt rundt det, samt bygger nettverk og systemet i husket slik at man kan bruke det. Det har sine fordeler og ulemper. Hilsen kar med 44 år som rørlegger.

(Mer eller mindre jeg som skrev og han som formidlet.)

Endret av Balto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...