Gå til innhold

Alt er galt med pc'n min

Anbefalte innlegg

Nå har jeg garantert formatert harddisken min 20 ganger de siste 2 månedene og pc'n min fungerer fremdeles ikke bra(langt ifra bra).

-Jeg får en drøss med feilmeldinger rimelig ofte

-Jeg får bare av og til logget meg på nettverket

-Jeg får bare brent cdplater av og til før skjermen blir BLÅ og føkker opp alt

-Jeg får windows beskyttelsesfeil av og til når jeg skrur av pc'n

-Jeg får ofte at programmer ikke svarer

Jeg har en plextor 24/10/40 og brenner en cdplate på 700mb på 12min på 16x!(når datan min har bestemt seg for at "nå skal jeg virke en halvtime").En kompis av meg brenner på ca 6-7min ved samme hastighet og like mye data som skal brennes(vi har samme brenner).Hva er galt?

Skjermen blir også blå nesten under hver brenning, og ødelegger brenningen min samt cdplata.

Windows beskyttelsesfeil dukker også opp altfor ofte når jeg skal skru av pc'n min.Hva er galt?

Jeg får bare logget meg på nettverket av og til,hva er galt?

Jeg må også "gjenopprett active desktop" meldingen altfor mange ganger.Hva er galt?

Jeg husker ikke alt i hodet om hva som er i pc'n min,men jeg skriver det jeg husker:

Asus geforce2 mx tv-out

Soundblaster live 5.1 player

western digital 40gb ata-100

amd 1ghz

plextor 24/10/40

52x cdrom

floppy

nettverkskort

Epox 8KTA3+ PRO hovedkort socket-A

tastatur/usb-mus/skjerm

Hvis dere trenger mere info om hardware så gi beskjed!

Som en siste avslutning:

Hva kan jeg gjøre for å få pc'n min i 100% drift?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket operativsystem bruker du? Har du prøvd deg med XP eller w2k? Det kan jo også være verdt et forsøk å legge inn Norton Utilities. Fjerner ofte en del bugs.

Veldig ofte skyldes slik ustabilitiet at du ikke har de riktige driverne til komponentene, eller at du ikke har drivere som er lagd for operativsystemet. HAdde en del problemer med XP da det var nytt, da jeg ikke fant oppdaterte drivere.

Lykke til ihvertfall.

Lenke til kommentar

Skal banne på at det er hovedkortet: ****...

Hadde en sånn sak for en tid tilbake siden, men jeg gikk over til hytt hovekort og ting kom på plass. Jeg ville ha formatert (har du gjort det før? :wink: ), Innstallert XP og satt inn del for del. Kanskje ligger det noe i hardwaren (kompatibilitet, m.m.)

Har du innebygd lydkort/skjermkort? Har en venn med masse problemer der...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-30 12:46, Kfinn skrev:

Skal banne på at det er hovedkortet: ****...

Hadde en sånn sak for en tid tilbake siden, men jeg gikk over til hytt hovekort og ting kom på plass. Jeg ville ha formatert (har du gjort det før? :wink: ), Innstallert XP og satt inn del for del. Kanskje ligger det noe i hardwaren (kompatibilitet, m.m.)

Har du innebygd lydkort/skjermkort? Har en venn med masse problemer der...

Hørte du ikke at han sa WinME? hehe.. Bare en fornuftig ting å gjøre her: Windows2000/XP . ME er jo kåret til tidenes datakalkun.. :smile:

Lenke til kommentar

Ville prøvd å installere drivere på nytt igjen. Tror det er problemet. Gå inn på hjemmesidene til produsentene av hardwaren din, og last ned de nyeste driverne. Hvis dette ikke hjelper, så er det mulig det er hovedkortet. Flashe bios?

Mvh

Lars

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på ramen. Prøv å bytt med en kompis og se om det blir bedre.

når det gjelder brenning: har dere samme cd-rom,hd,hk,cpu,antall ram,og er det satt opp på samme måte(primary slave etc.)? alt dette betyr noe på hastigheten.+ sikkert mer også, men dette har betydd endel hos meg.

Lenke til kommentar

Har alltid hørt at det skal være mye feil med minne, men det første jeg hadde prøvd er å prøve med Windows 2000, helst med sp2.

Min gamle maskin slet med feilmeldinger hele tiden (dvs. kræsj flere ganger om dagen). Etter at Windows ME ble lagt langt ned i søppelkurven tror jeg mange har opplevd at feilene har blitt færre etterhvert...

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...