sinnaelgen Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Vedkommende er en erklært troll og snakker mot bedre vitende. med andre ord så er de KUN de som driver med MAC som har lov å uttale seg her. med det blir også debatten skjev og man får bare synspunkter fra den ene siden. hvordan kan da debatten være seriøs da. det blir jo veldig likt klimadebatten som raste her på forumet for en stund siden. det jeg skrev er slik jeg opplever det. da går det ikke an å pålegge meg andre meninger. det meste stemmer jo også og noe er slik jeg tror det er når jeg leger mine valg til etterretning Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hvor mange ganger trenger man å gjenta for deg at flash fungerer på mac før du faktisk oppfatter det? Sett deg prøve å påstå at flash ikke fungerer på mac i ganske mange tråder nå, men du sliter med å få det med deg. Bare å uttale deg, men seriøst å komme med slike påstander og andre lignende viser at du absolutt ikke kan være seriøs i dine uttalelser. i Windows og applikasjonene der kan ting gjøres på flere måter. hvert program setter sin begrensning . uten å vite så mye om Mac-os får man det inntrykket at tingen skal fjøres slik og slik . Basta. man har da ikke så mange måter å gjøre tingene på <- Hvor har du hørt det, har du eksempler å vise til, kan du vise meg hvordan på windows man kan gjøre en ting på flere måter mens på mac lar ikke det seg gjøre osv. Bare sprøyt fra deg. Btw jeg er faktisk en windows/linux bruker ellers takk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 nå har jeg ikke påstått at flash ikke funger på mac . det jeg reagerer på er at noen klager på at den er der og at den må taes bort. isåfall så har du misforstått det hele ganske kraftig når jeg snakker om hvor mange måter man kan gjøre tingen på så har man faktisk fler måter å gjøre samme tingen på. ikke alle funksjonene har like mange måter å gjør det på men det mulighetene som utnytter Windows har noen. man kan bruke tastaturet og snarvei taster. man kan bruke menyen man kan bruke en hurtig meny enten på tastaturet eller en av museknappene. ( det sies at man kunne gjøre det slik i mac os før) i utgangspunkt hadde jeg regnet med at mulighetene var omtrent lik i mac os og Windows selv om det ikke nødvendigvis ble gjort på samme måten . når det påståes at steve jobs setter begrensning så må jeg ta det for det er. når også mange ikke blir bekvem med mac så må det være ett eller annet som mangel- som slår ut for dem . da er det noen som har enten bestem nærmest eksakt hvordan ting skal gjøres eller begrenset mulighetene i forhold til det de er vant med. nå er dette inntrykt man få gjennom diskusjonene her på forumet eller andre medier Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 For all del, vis meg kilder fra apple om at de ønsker å fjerne flash. Eller noen i det hele tatt vil fjerne flash, det har ikke jeg hørt noen si men mulig du vet bedre enn meg. Jeg vet at noen har klaget på at flash spiser mye cpu, men å fjerne det. Vel du vet best, så kom med kildene. Mac OS er ett helt annet OS enn windows, du må regne med at ting ikke er helt som windows som du er vant med, ting blir gjerne gjort litt annerledes der. Men det er ett tilpasningsdyktig OS og du kan finne nok av programmer som lar deg lett endre mye av det til slik du er vant med fra windows, men ser ikke hvorfor det skulle være aktuelt. Mulighetene er de samme uansett. Btw hvilke begrensningninger er det Mr Jobs har satt, det lurer jeg virkelig på. For jeg har igjen ikke hørt om de, men igjen du vet vel best. Du skriver nå det, så det må vel være sant eller? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Aksjer har vel lite å si. Blandt annet HTC ligger på 526, mens Apple ligger på 259 idag. Betyr det at HTC er større enn Apple? Nei. Derfor er denne artikkelen bare søppel for Ola Nordmann og en skam for Tek-nettverket. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Gavekort, ta ett lynkurs innen aksjer før du uttaler deg noe mer... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Det er jo det eneste denne artikkelen peker på, at Apple har høyere aksjeverdi en Microsoft. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 At verdien på alle aksjene til apple var mer verdt enn MS sine en dag på børsen. Ikke aksjekursen. Dvs at selskapet var mer verdt enn MS den ene dagen. Ja aksjekurs er reel verdi av selskapet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) For all del, vis meg kilder fra apple om at de ønsker å fjerne flash. Eller noen i det hele tatt vil fjerne flash, det har ikke jeg hørt noen si men mulig du vet bedre enn meg. Jeg vet at noen har klaget på at flash spiser mye cpu, men å fjerne det. Vel du vet best, så kom med kildene. Mac OS er ett helt annet OS enn windows, du må regne med at ting ikke er helt som windows som du er vant med, ting blir gjerne gjort litt annerledes der. Men det er ett tilpasningsdyktig OS og du kan finne nok av programmer som lar deg lett endre mye av det til slik du er vant med fra windows, men ser ikke hvorfor det skulle være aktuelt. Mulighetene er de samme uansett. Btw hvilke begrensningninger er det Mr Jobs har satt, det lurer jeg virkelig på. For jeg har igjen ikke hørt om de, men igjen du vet vel best. Du skriver nå det, så det må vel være sant eller? for rydde opp lit her så var det slik jeg oppfatte det en her i diskusjon som ga inntrykt at man ikke trente flash. det var unødvendig . det skulle visstnok også vår en risiko for sikkerheten. i en eller annen post som jeg ikke finner tilbake til (mulig det var i en annen diskusjon ) var det en som ga inntrykk for at Steve Jobs bestemt litt for mye. ellers så bemerker jeg innlegene: #12 #16 #20 #53 #57 Endret 11. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Steve Jobs er sjefen i Apple og en meget stor eier og en av de som startet selskapet. Syns du det er rart at han er med på å bestemme hvordan produktene de lager skal være? Selskapet hans har jo gått meget bra, så ser ikke hvorfor noen skulle klage over hans inntreden i selskapet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 når man ikke er fornøyd med et selskap så klager man til det . når det ikke nytter så klager man til sjefen selskapet. om det nyter blir dog en annen sak en av årsaken er nok at det er noen som ikke er fornøyd med produktene. selvsagt kunne de velge produktene til konkurskarantene, men er de bedre ? da blir det som om man henter lit fra et produkt og litt fra et annet og setter samme et eget produkt. problemet er at den person ikke er i stand til å gjøre det. er det ikke det som heter å pimpe et produkt ? så vidt jeg vet så er det bare på enkelte mobil telefoner man kan gjøre slik. i Windows kan man gjøre det i stor grad. hvordan er dette med Apple produktene egentlig ? slik jeg har forstått det er det lit flere begrensninger her Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 når man ikke er fornøyd med et selskap så klager man til det . når det ikke nytter så klager man til sjefen selskapet. Du eier vel ingen av produktene til apple (som meg), så da du vel ingenting å klage om da? om det nyter blir dog en annen sak Mulig det gjør det, hvem vet? De forbedrer jo produktene sine hele tiden. Steve Jobs er vel den eneste CEO i ett større amerikansk selskap som svarer personlig på mails fra sine brukere. en av årsaken er nok at det er noen som ikke er fornøyd med produktene. De har mye høyere attach-rate enn sine konkurrenter, må vel bety at de flest fornøyde kunder. Tror du må nesten begynne å klage på dell, MS, Nokia osv når har så lite fornøyde kunder at de velger å bytte leverandør hele tiden, imotsetning til apple. selvsagt kunne de velge produktene til konkurskarantene, men er de bedre ? ????? da blir det som om man henter lit fra et produkt og litt fra et annet og setter samme et eget produkt. problemet er at den person ikke er i stand til å gjøre det. er det ikke det som heter å pimpe et produkt ? Ja, alle gjør det. Ingen selskaper lager alle produktene sine selv. Selv tine må kjøpe melk fra sine bønder når de skal lage ost. Skaffe løpe, få tak i mugg fra andre produsenter. Det er slik innovasjon fungerer. så vidt jeg vet så er det bare på enkelte mobil telefoner man kan gjøre slik. i Windows kan man gjøre det i stor grad. hvordan er dette med Apple produktene egentlig ? slik jeg har forstått det er det lit flere begrensninger her Slik du har forstått, du skriver den setningen ganske ofte uten å skrive noe mer. Vennligst utdyp. Mac OS er like åpent som windows. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 jeg bruke det utrykket fordi jeg følger lit med hva folk mener om både Apple produkter og andre sine produkter nå liker jeg ikke å si det men det kan virke som mange av der må ha tingen inn med teskje for forstå hva jeg skriver. samtidig så deler dere opp det jeg skriver på en slik måte at det skal fremstilles mere vanskelig en det er. det er fullstendig unødvendig . man kan velge konkurrentenes produkter hvis man ikke er fornøyd med Apple sine produkter. var det så vanskelig å forstå ? siden det er nevnt i siste nummer av Hjemmepc at Ipad mangler flash støtte så var det nok derfra dette med manglende flash støtte kom. personlig mener jeg at det blir lit merkelig da mange nettsider nettopp bruker flash. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ipad bruker ikke mac os. Apple har valgt å ikke støtte flash på sine bærbare enheter da flash har en tendens til å bruke mye cpu som fører til at batterilevetiden blir vesentlig forkortet. Skriv skikkelig med ordbok om det er noen ord du lurer på, så er det mye enklere å lese det du skriver. Samtidig anbefales at du skriver mer presist rundt det du mener slik at folk forstår hva du mener, og det gjør at muligheten for å misforstå deg blir mindre. Jeg sliter ofte med å forstå hva du skriver/mener. Å bruke litt lengre tid på dine innlegg ville bare gjort godt for deg og andre som leser det du skriver. Og ja, om man er misfornøyd med ett produkt kan man la være å kjøpe fra samme produkt og/eller klage på produktet. Apple har ikke så mange av slike kunder sammenlignet med sine konkurrenter. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 IPad er jo bare en annen variant av IPhone som har eget os. Ved å ikke støtte flash eller gi muligheter til det så har gitt et lit negativt signal til enkelte av brukerne. da spørs det hvordan det påvirker kunde-massen Når det gjelde (mis)bruk av batteriene med strømkrevende applikasjoner så er det så mye som påvirker det. Her er ikke flash alene. blåtann skal også kreve sitt av batteriene. jeg fikk ikke med meng om Apple også har valgt dette bort. Apple har en begrenset kunde masse som endre på seg. derfor treffer de ganske bra men når det kommer flere til så blir de også mere kravstor. da kan det bli vanskelig å tilfredsstille alle jeg leter etter en bedre ordliste til FF. det er alt for tungvint å dra frem et helt skriveprogram ( som F.eks OO.Writer) som ikke har noe bedre ordliste . om du ser ord som er feil skrevet så er det ikke sikker at jeg er oppmerksom på dem hvis de ikke blir markert i den innebygde korrigeringen 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det har fungert kjempebra, apple har fått ganske god batteritid og kundene er storfornøyde og de har aldri hatt så mange kunder som nå. Nå skal det sies at flash var i utgangspunktet utviklet for datamaskiner som har raskere prosessorer og mer batteri, blåtann derimot var utviklet som en trådløskommunikasjonsenhet for mobile enheter av SE. At BT bruker litt strøm er greit for den har ingen andre alternativer og den kan skrus av. For flash finnes det flere alternativer. Men mangelen på flash tror jeg ikke gjør så mye, jeg har prøvd meg tidligere på det og det fungerte bra bortsett fra youtube, men iphone har jo en egen dedikert youtube avspiller itillegg til å kunne vise html5 video på nettleseren. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 når en applikasjon bruker flash for å funger vil den funger med andre løsninger også ? spørmål har jo hele tiden vært at enkelte ønsker å bruke en applikasjon på nettet som benytter seg av flash. du nevner Youtube ( med alternativ løsning) , men hva med andre applikasjoner ? 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det vil ikke fungere. Men den jeg tror ikke det utgjør ett så stort tall som du prøver å fremstille det som, mulig du er en av de som savner diskettstasjon på nyere maskiner? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 hvis man skal sammenligne det med noe så må det vær de som føler at de er avhengig av IE for at nettsiden skal fungere optimalt som er diskutert i en annen post. der går saken på omtrent det samme. noen vil ha muligheten til en funksjon som de fleste mener man ikke trenger. i mit tilfele så måtte jeg ty til IE for å få skrevet u informasjon om produkten på nettsiden til komplett. da ble påstått at jeg slet ikke trente IE for å gå på nettet og det ikke var nødvendig med ustskrift i dette tilfelle så er det noen få som ønsker muligheten til noen spill ell.l ( lit uklart om det var andre ting også) som ikke går uten flash. å men at de kan kutte ut disse spillene blir å være lit kynisk. da er problemet forklart. ganske irriterende for de (få) som rammes , ikke sant ? mit forslag er at Apple kunne gi tillatelse til støtte men den måtte aktivers /deaktiveres for de som ønsker det og være avslått som standard , alternativt å simulere det. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Ja aksjekurs er reel verdi av selskapet. Nei, aksjekurs er markedsverdien av selskapet. Reel verdi kan en diskutere hva er, noe bruker f.eks. NAV som er eiendelene i selskapet minus gjeld. Verdens rikeste person og tidenes beste investor, Warren Buffett ville vært sterkt uenig i å beskrive reel verdi av et selskap som markedsverdien. Et ord som ligner veldig på reel verdi er realverdi som en også bruker for å beskrive realøkonomien kontra pengeøkonomien. Endret 12. juli 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå