Newton Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Poenget er fortsatt friheten, du kan ikke bytte hele brukergrensesnittet i Windows og OSX, eller hvordan systemet opererer. Ser ikke poenget. Kan du nevne konkrete eksempel på nytteverdi, hvordan dette gjør deg mer kreativ, effektiv eller produktiv? Jeg sier bare at Thlom mistet mye frihet da han skiftet til OSX, ikke nødvendigvis frihet h*n hadde bruk for. Kanskje han vant en del frihet som han ikke hadde med Linux også. For noen er frihet det å kunne produsere det man ønsker, mest mulig effektivt og uten at systemet kommer i veien, og i de applikasjonene man finner best egnet til formålet. For min del ville det vært umulig med Linux Endret 3. juni 2010 av Newton Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Poenget er fortsatt friheten, du kan ikke bytte hele brukergrensesnittet i Windows og OSX, eller hvordan systemet opererer. Ser ikke poenget. Kan du nevne konkrete eksempel på nytteverdi, hvordan dette gjør deg mer kreativ, effektiv eller produktiv? Jeg sier bare at Thlom mistet mye frihet da han skiftet til OSX, ikke nødvendigvis frihet h*n hadde bruk for. Kanskje han vant en del frihet som han ikke hadde med Linux også. For noen er frihet det å kunne produsere det man ønsker, mest mulig effektivt og uten at systemet kommer i veien, og i de applikasjonene man finner best egnet til formålet. For min del ville det vært umulig med Linux Jeg argumenterer ikke med at Linux er best, det har vist seg lenge at Linux ikke har nok musikkproduksjons programmer feks... eller ihvertfall ikke gode nok. Han sier han ikke merket frihet han mistet, jeg nevner noen eksempler, dårlige som de er. Jeg har ihvertfall bruk for det jeg nevnte. Er forresten mulig å kjøre min favoritt tracker i WINE: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=16458 . Så frihet innen programmer har man også hvis du går gjennom WineHQ sin AppDB. Endret 3. juni 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Fra listen "Ferske Diskusjoner" ved siden av artiklen. Her er de fem øverste pt: # Blåskjerm ved innstalering! (7) # Blåskjerm og oppstartsproblemer med nytt RAM (6) # Win7 fryser i normal oppstart, oppstart i sikkerhetsmodus og under ny installering (0) # PXE-E61 Media Test Failure - Operating System not found (4) # Maskinen nekter å installere Windows 7. Derfor taper Microsoft. Enkelt og greit. Husk en ting: Microsoft lager ikke maskinvaren W7 blir installert på. De fleste problemene i forumet er hardware og tredjeparts software-feil, kjører du W7 på en normal maskin, fungerer det helt fint. Jeg bruker W7, og synes det er mye bedre enn Mac. Mac er alt for innestengt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 i Windows og applikasjonene der kan ting gjøres på flere måter. hvert program setter sin begrensning . uten å vite så mye om Mac-os får man det inntrykket at tingen skal fjøres slik og slik . Basta. man har da ikke så mange måter å gjøre tingene på Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 den andre elgen: Hva er poenget med posten din, hva er meningen bak det du skriver? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 i Windows og applikasjonene der kan ting gjøres på flere måter. hvert program setter sin begrensning . uten å vite så mye om Mac-os [...] Nettopp. Hvis du ikke har egen erfaring å vise til er det ofte best å ikke si noe, spesielt når det gjelder slike påstander. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 les innlegget lit bedre. jeg skriver at alle klagene mot mac gir meg inntrukket at Apple ikke gir full frihet i hvordan man vill gjøre tingene. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nettopp du vet ikke, hvorfor impliserer du ting som absolutt ikke stemmer da? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 jeg bare spør hvor så mange ikke liker systemet og hvordan tingen gjøres der da ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hvem er det som ikke liker systemet her? Folk har her pekt på forbedringspotensialet, og det virker ikke som om du liker å høre det. Ta f.eks linux, der har du muligheter til å velge mellom flere filsystemer. I windows er du låst til ntfs og fat. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hvem er det som ikke liker systemet her? Folk har her pekt på forbedringspotensialet, og det virker ikke som om du liker å høre det. Ta f.eks linux, der har du muligheter til å velge mellom flere filsystemer. I windows er du låst til ntfs og fat. utgangspunktet mit var ikke filsystemet men noen noe annet noen poster tilbake. men hvis man nå tar filsystemet så forstår jeg ikke helt hvorfor det er er noen begrensing at et filnavn ikke kan vær mere en 255 tegn langt. det tilsvarer mellom 3 og 4 linjer med tekst Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Fint at det ikke virker som en begrensing for deg men det er det for ganske mange andre, spesielt om man er programmerer eller driver med avansert filbehandling så er det greit å ha lange filbaner med mange undermapper. Husker hvor glad jeg selv ble når windows tillot navn med 8 bokstaver eller mer og mellomrom i navnene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Du er klar over av filnavn inkl. hele path'en ? F.eks; C:\Documents and Settings\Brukernavn\Programdata\Microsoft\Microsoft SQL Server\100\Tools\Shell\Aliases\1033\defaultaliases.ini Jo, jeg har kommer over 255 tegn flere ganger... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 i Windows 7 kan man bruke kommandoen SUBST til å tilegne en mappe eller bane som det heter i forklaringen til en stasjons bokstav. da trenger man ikke så lenge filnavn skal dett fjernes fra neste generasjon av Windows ? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Fra listen "Ferske Diskusjoner" ved siden av artiklen. Her er de fem øverste pt: # Blåskjerm ved innstalering! (7) # Blåskjerm og oppstartsproblemer med nytt RAM (6) # Win7 fryser i normal oppstart, oppstart i sikkerhetsmodus og under ny installering (0) # PXE-E61 Media Test Failure - Operating System not found (4) # Maskinen nekter å installere Windows 7. Derfor taper Microsoft. Enkelt og greit. Microsoft taper fordi folk ikke vet å piratkopiere W7 ordentlig? Btw, diskusjonen vedrørende hvorvidt OSX er mer åpent eller ikke tar jeg som en intellektuell fallitterklæring. Macbrukere er små aper og Jobs dreier lirekassen. De kunne fjernet flashstøtte fra safari i morgen, og folk hadde støttet beslutningen. Apple knows best. Endret 8. juli 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Macbrukere er små aper og Jobs dreier lirekassen. De kunne fjernet flashstøtte fra safari i morgen, og folk hadde støttet beslutningen. Selvsagt hadde jeg det. Hva skal jeg med flash? Reklamen blokkeres av FlashBlock uansett, spill har jeg nok av og videoer ser jeg fint i HTML5 eller andre formater. Når jeg skal velge maskin og/eller operativsystem er det min personlige mening og mitt behov som betyr noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Når jeg skal velge maskin og/eller operativsystem er det min personlige mening og mitt behov som betyr noe. Jeg er helt enig og derfor er en Mac helt uaktuelt for meg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 de blir en del pussige situasjoner ut av dette . de flest velger nok (vanlig)pc fordi de vet at programmene de trenger finnes til den platformen. mange velger mac fordi det har solid fotfeste i grafisk bransje. så er det de som blir påvirket av andre grunner. jeg regner med at man velger hardware og operativsystem ut fra behovene. her må man som kjøper ta hensyn til hva de forskjellige produsenten har bestem hva som skal passe sammen. neste spørmål blir da om de tilleggene man vil ha som f.eks flash fungerer i operativsystemet. hvis noen ønsker å ha flash men andre ikke ønsker det skal man da kutte det ut og få sinte kunder ? eller i verste fall at kunden kutter hele kjøpet og velger konkurrenten ? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 den andre elgen: Gi deg med å lage spekulative sirkelargument på ting som er virkelig satt i stein. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vedkommende er en erklært troll og snakker mot bedre vitende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå