Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win7 fryser i normal oppstart, oppstart i sikkerhetsmodus og under ny installering

Anbefalte innlegg

Forleden dag skulle jeg slå på min Packard Bell Dot og oppdaget at pc'n hadde skrudd seg av i løpet av natten(var i hvilemodus da jeg la den fra meg). Da jeg startet den opp igjen kom jeg til "rett etter de horisontale strekene "Microsoft Corp" hvor skjermen ble svart og frøs. Der står den i en halvtimes tid før pc'n restarter og det samme skjer igjen.

Jeg har nå forsøkt å starte pc'n med alle muligheter man får under oppstart (sikkerhetsmodus, normal, last good config, debugging mode etc), men det samme skjer. Under sikkerhetsmodus ser det ut til at den fryser rett etter den har lastet Classpnp.sys om det sier noen noe.

Jeg har også forsøkt å innstallere windows på nytt, men nøyaktig det samme skjer når jeg booter win7 fra minnepinnen. Hva kan dette være? Er det hardware mon tro?

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du noen form for vrengninger av skjermbildet? Har du muligheten til å laste ned en live linux versjon (feks knoppix) og se om du kan kjøre denne rett fra Dvd'en?

Vet du...etter å ha lest en mengde forum så konkluderte jeg med at det måtte være hardware. Derfor skrudde jeg pc'n helt fra hverandre og konkluderte til slutt med at rammen ikke satt skikkelig i festet sitt. Jeg skrudde sammen pc'n igjen og nå fungerer den utmerket...enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...