Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi fikk tilsendt nytt modem fra Telenor etter at det gamle modemet låste seg totalt etter to års bruk. Det nye modemet er av typen Zyxel P2602HWT og jeg må si at jeg er meget skuffet over dette modemet.

 

Hver dag låser modemet seg mellom 1-5 ganger og må restartes manuelt ved å skru av og på modemet for å få det til å fungere. Når modemet låser seg blinker alle lysene på modemet som om det skulle være i orden, men det er ikke mulig å komme inn til modemet via 10.0.0.138 engang. Har ringt Telenor mange mange ganger å klaget på dette, men de henvender meg kun til telenoreksperten da de mener at det ikke er feil med modemet men med maskinene i huset vårt.

 

Syns det er veldig rart at alle 3 maskinene som er koblet til modemet med kabel og alle de 4 bærbare pcene som er koblet til det trådlåse nettverket får alle problemer. Tåler ikke modemet å bli brukt eller? Ser ofte at minnebruken er på 123 % og CPU bruken er på 111%, for meg høres det ut som noe er riktig galt!

 

Ser også at modemet låser seg hver natt kl 01.05.

 

Noen her som har et forslag på hva som kan gjøres da telenor ikke er villige til å hjelpe men kun skal suge de siste ørene fra oss gjennom telenoreksperten til blodsugerpriser.

Noen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å bruke èn pc og teste med den, bruke den normalt etc og se om det holder seg stabilt.

Greit nok at dere har 7 pcer, men et gratis routermodem som ikke har N-støtte kan ikke forventes topp kvalitet av, dog det bør fungere helt fint.

 

Alternativt er jo å låne en router fra nabo/kompis/bekjente (eventuelt butikk), kjøre routermodem i bridge og teste via routeren.

 

Når det gjelder minneviseren i modemet er denne ikke korrekt, og i overnevnte tilfellet er ikke CPU viseren heller korrekt. Det kan ikke gå over 100%. Minnebruken vil dog alltid ligge der oppe, da zyxel mener at all ubrukt minne er wasted minne.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Tenkte selv på å kjøpe en annen router å kjøre dette sammen i bridge, men jeg syns det er uhørt av Telenor å ta betalt i dyre dommer for et modem som ikke tåler å brukes på normal måte. Minner svært mye på den samme praksisen som innenfor parabolbransjen der du tvinges til å bruke en av dere mottakere som er av heller laber kvalitet.

 

Kan legge til at jeg har prøvd ut de selvtestene som modemet har innebygd. 2/3 tester består, men ATM loppback test failer. Har dette noe å si for mine problemer?

Endret av supermannen87
Lenke til kommentar

Høres ut som en fabrikk-resett kan være på sin plass om du ikke har prøvd det. Vet at det av og til løser problemer knyttet til det modemet.

 

For å fabrikk-resette:

 

1. Slå av strømmen.

2. Finn en binders / nål og stikk inn i reset-hullet bak.

3. Slå på strømmen (mens du fortsatt holder inne)

4. Hold bindersen / nålen inne i 20 sekunder til før du slipper.

 

Nå skal modemet sette seg opp på nytt. Om det fortsatt er ustabilt skal det egentlig være mulig å få Telenor til å sende deg et nytt et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...