Gå til innhold

CMS til eksisterende html og css

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vet det finnes mange gode CMSer der ute, og jeg har prøvd en del av de mest populære

bl.a. Drupal, Joomla!, Mambo, WordPress, CuteNews osv.

Men har fått inntrykk av at disse er "beregnet" for sider som er tilrettelagt for CMS. At man setter opp siden sin på nytt og at man har tilrettelagt kodingen av websiden for f.eks. Joomla! før man setter igang å kode.

Er det noen som har ett eller flere gode tips til et CMS som lar deg redigere

allerede ferdig oppsatt html og css? Sånn som f.eks. SimpleCMS?

Jeg har en del websider som er ferdig utviklet og designet, men som mangler et publiseringsverktøy.

Jeg har prøvd SimpleCMS, men har ikke hatt råd til å betale x-antall dollar i måneden for å teste ut skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med skikkelig, hvorfor har du det ikke på localhost?

Skikkelig betyr at jeg må betale over 1200kr i året for å få full tilgang til å redigere så mange sider jeg vil. Gratisversjonen tilbyr redigering kun på én html-side.

Dette er online software only og ikke et program man kan innstallere på pc'en.

Lenke til kommentar

TYPO3 er nok det klart beste verktøyet om et eksisterende design skal brukes, og man ikke ønsker å legge ned betydelige ressurser i å kode maler på nytt. Til TYPO3 kan man ta et eksisterende rent HTML/CSS design og i realiteten bare mappe det opp. Dog må man bruke noe tid til å sette opp menygenerering etc.

Men klipp og lim av innhold må man uansett regne med, i og med at data skal over i en databse. TYPO3 er som Joomla, Drupal etc også åpen kildekode, men har langt mer funksjonalitet og er mer et enterprise system. Og dessverre også langt mer krevende å lære. Personlig har jeg brukt det i 6 år, og er særdeles langt fra utlært.

Kostnadsmessig vil du uansett ende på høyere pris enn de ca 1 200 kr i året, om du da ikke tar deg tida til å lære deg alt selv (som i realiteten også koster). Så egentlig er ikke 1 200 kr i året særlig til pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...