Stigma Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hey, Jeg har en Speedtouch 585v6 med nyeste firmware (8.2.1.5) som jeg gjerne vil få opp og gå i PPPoE bridge (mot en PC som kjører pfsense og kan ta seg av PPPoE derfra). Jeg har relativt bra kontroll på disse ruterene, men har aldri faktisk satt enn opp i bridge før. Jeg sliter litt med å finne oppskriften for hvordan det gjøres på 585'en. Det nærmeste jeg fannt var noe i en post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1203616&hl=speedtouch%20585%20bridge&st=0 men det var for 546 så jeg vet ikke om det stemmer. Det fungerte uansett ikke så bra - konfigurasjonen gikk tilsynelatende uten problem med jeg klarte ikke å koble til PPPoE fra pfsense likevel. Jeg håper noen med erfaring av samme oppsett kan hjelpe meg litt videre. -Stigma Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Normalt sett skal "Easy setup" via gui fungere på alle 5xx routere. Vet ikke om de har endret dette i siste firmware, har ikke lekt i den enda. Har du testet det? Endret 28. mai 2010 av Youcef Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) @Stigma: hva er det du har prøvd fra den tråden da: "koble ned" fra web-grensesnittet, eller den der config-greia? Endret 28. mai 2010 av tingo Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Nå har jeg faktisk fått det halvveis til. Det viste seg at å få ruteren i bridge var faktisk veldig enkelt - instruksjonene på linken i frste post fungerte utmerket, til og med strategien om å bare koble ned PPPoE tilkoblingen. Det viser seg at det er PFsense som kobler seg til som tydeligvis er filkilden, for jeg har nå ingen problem med å koble meg til PPPoE via oppringt tilkobling i windows, så da er det ihvertfall alt i orden fra ruterens side. Jeg tror derfor jeg skal søke videre hjelp på PFsense sine forum. Takk til de som prøvde å hjelpe. EDIT: Jeg kommer ikke til å følge tråden videre siden jeg har kommet over problemet med å bridge modemet, så om noen andre trenger hjelp med å oppnå det samme - send meg en PM for å få min oppmerksomhet. -Stigma Endret 28. mai 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå