Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Litt hjelp med å få en Speedtouch 585v6 til å fungere i bridge (PPPoE)

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg har en Speedtouch 585v6 med nyeste firmware (8.2.1.5) som jeg gjerne vil få opp og gå i PPPoE bridge (mot en PC som kjører pfsense og kan ta seg av PPPoE derfra).

Jeg har relativt bra kontroll på disse ruterene, men har aldri faktisk satt enn opp i bridge før. Jeg sliter litt med å finne oppskriften for hvordan det gjøres på 585'en. Det nærmeste jeg fannt var noe i en post her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1203616&hl=speedtouch%20585%20bridge&st=0

men det var for 546 så jeg vet ikke om det stemmer. Det fungerte uansett ikke så bra - konfigurasjonen gikk tilsynelatende uten problem med jeg klarte ikke å koble til PPPoE fra pfsense likevel.

Jeg håper noen med erfaring av samme oppsett kan hjelpe meg litt videre.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg faktisk fått det halvveis til.

Det viste seg at å få ruteren i bridge var faktisk veldig enkelt - instruksjonene på linken i frste post fungerte utmerket, til og med strategien om å bare koble ned PPPoE tilkoblingen. Det viser seg at det er PFsense som kobler seg til som tydeligvis er filkilden, for jeg har nå ingen problem med å koble meg til PPPoE via oppringt tilkobling i windows, så da er det ihvertfall alt i orden fra ruterens side.

Jeg tror derfor jeg skal søke videre hjelp på PFsense sine forum. Takk til de som prøvde å hjelpe.

EDIT: Jeg kommer ikke til å følge tråden videre siden jeg har kommet over problemet med å bridge modemet, så om noen andre trenger hjelp med å oppnå det samme - send meg en PM for å få min oppmerksomhet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...