Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows Utforsker svarer ikke

Anbefalte innlegg

Hei!.

Har de siste par dagene hatt en del problemer med at Windows Utforsker bruker laaang tid på å utføre operasjoner. Er ofte slik at den tenker en stund, så klikker jeg på vinduet slik at den "ikke svarer". Deretter tenker den en stund til, så blir operasjonen utført.

Har ingen prosesser som spiser opp mer minne eller prosessorkraft enn forventet. Skannet med malvarebytes og fant en trojaner i papirkurven, men hadde ingen effekt når jeg fjernet den.

Min datamaskin:

Prosessor: Intel E8400 @ 3.0 Ghz

Minne: 2x2GB OCZ Gold 800Mhc

Hovedkort: Gigabyte GA-X38-DS4

Grafikkort: Club3D ATI HD4870 512MB

Disker: WD Caviar 500GB, Samsung SP 640GB, 2x Seagate Barracuda 500GB

Det meste av delene er 2år+ gamle, men har ikke hatt noen hardware problemer foreløpig. Heller aldri hatt noen store software problemer, BSOD etc.

Håper noen vet om en løsning som ikke innebærer formatering etc. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!.

Har de siste par dagene hatt en del problemer med at Windows Utforsker bruker laaang tid på å utføre operasjoner. Er ofte slik at den tenker en stund, så klikker jeg på vinduet slik at den "ikke svarer". Deretter tenker den en stund til, så blir operasjonen utført.

Har ingen prosesser som spiser opp mer minne eller prosessorkraft enn forventet. Skannet med malvarebytes og fant en trojaner i papirkurven, men hadde ingen effekt når jeg fjernet den.

Min datamaskin:

Prosessor: Intel E8400 @ 3.0 Ghz

Minne: 2x2GB OCZ Gold 800Mhc

Hovedkort: Gigabyte GA-X38-DS4

Grafikkort: Club3D ATI HD4870 512MB

Disker: WD Caviar 500GB, Samsung SP 640GB, 2x Seagate Barracuda 500GB

Det meste av delene er 2år+ gamle, men har ikke hatt noen hardware problemer foreløpig. Heller aldri hatt noen store software problemer, BSOD etc.

Håper noen vet om en løsning som ikke innebærer formatering etc. :p

Formater og kjør inn Windows 7 , eller kanskje noe diskproblemer.

Lenke til kommentar

Formater og kjør inn Windows 7 , eller kanskje noe diskproblemer.

Sitter på Windows 7. Kan være diskproblemer, men jeg opplever samme problemet på flere av diskene. Er usansynlig at flere disker skal ryke samtidig.

Endret av maddox91
Lenke til kommentar

Om du kjørte den fila du hadde i papirkurven en gang bør du kanskje sjekke litt nøyere om den har gjort noe ut av seg? Ellers for å få en raskere PC uten å formatere hjelper det på å defragmentere. Bare pass på å ha ca 15% ++ ledig plass på HD når du gjør det.

Lenke til kommentar

Om du kjørte den fila du hadde i papirkurven en gang bør du kanskje sjekke litt nøyere om den har gjort noe ut av seg? Ellers for å få en raskere PC uten å formatere hjelper det på å defragmentere. Bare pass på å ha ca 15% ++ ledig plass på HD når du gjør det.

Skal sjekke litt rundt trojaneren. Datamaskinen i seg selv er forsåvidt like rask som vanlig, problemene oppstår bare i windows utforsker.

Ofte tar det laang tid å f. eks åpne en mappe, men når jeg først er inne i mappen er det normalt med starting av programmer etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...