Gå til innhold

[Løst] Trenger tips til softgun/airsoft-spill

Johan231

Anbefalte innlegg

Jeg og en gjeng med venner har tenkt å ha et softgun-spill ute i skogen over en helg eller noe i den dur (mil-sim). Men vi vet ikke helt hvordan vi skal ha det. Vi skal ha med båt o.l som fremkomstmiddel og slike ting. Noen som har noen idèer til hvordan vi skal løse treff? Altså, om en blir truffet, hva skal da skje med han?

Det er en stor skog, og vi skal som sagt ha med båt o.l.

Vi er ikke altfor mange, rundt 10-15

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så gammel selv, men hadde selv softgun-krig med 7gutter i fra klassen min i skogen for litt siden, de fleste av oss hadde AK-47, det skal svi litt å bli truffet, men softgun dreper ikke.

Hvis du blir truffet i beinet av en AK-47 softgun skal jeg si det gjør litt vondt, prøv å skyt deg selv i hånden elr armen med den softgunen du har, jeg har gjort dette noen ganger for å bli bedre i softgun krig og tåle mer xD

Er best hvis det ene laget har på seg mørke gensere/t-shorter mens det andre laget har lyse, for hvis du er på litt avstand er det ikke alltid lett å se om de skyter på noen på laget ditt.

Hvis du ikke har softgun kan du får en AK-47 elr M4A1 på Teknikmagasinet iallefall til en rimelig penge - ca. 700kr.

Ønsker dere lykke til, er kjempemorro :)

Lenke til kommentar

Privat grunn? Har dere fått lov av grunneier til å spille der altså? Når vi spiller i skogen (klubbspill) blir alltid politiet varslet på forhånd, pga det er mange som går turer i skogen selv om de ikke egentlig skal være der vi spiller. Sette opp lapper f.eks om at det foregår spill der.

Sikkerhet er veldig viktig, bruk briller som dekker øynene godt og som du selv føler deg trygg med. Vanlige solbriller utgår, selv om du kanskje har prøvd å skyte i glasset for å se om det funker. Ikke ta risken, bruk godkjente verne/skytebriller. Livvester osv hvis dere skal bruke båt. Ha en safezone hvor all skyting er no-go. Dvs. magasiner skal være ute av våpenet, våpen sikret og skjekket at det ikke er en kule i kammeret. Her skal man kunne ta av briller osv. og være sikker på å ikke få en kule i øyet. Briller skal være på overalt utenfor safezone, tørking av dugg utgår, isåfall ha et back-up brillepar klart. Ikke reis tilogfra område i full kamo og med våpen synlig. Pakk heller alt sammen og ta på klær og slikt når dere kommer fram. Softguns går under våpenloven og skal behandles deretter.

Når det gjelder treff pleier vi som regel å løse det med å ha medics som bærer på bandasjer, eller at alle bærer på 1. 1 bandasje skal da ta ca 30 sek - 1 min å legge før man kan fortsette. Blir man truffet igjen er man ute f.eks, evt. gå til et spawn-punkt avhengig om hvor lange spill man kjører. Vi spiller også med buddyheal hvor alle kan legge bandasjer hvis vi spiller korte spill for å få litt tempo, eller at man rett og slett er ute og må vente til neste runde.

Skal dere holde på lenge i strekk så husk også å ha med nødvendig førstehjelpsutstyr lett tilgjengelig om noe skulle skje.

Det er hvertfall mine tips. Har holdt på i 2 år nå ganske aktivt, og selv om det er lek og moro skal det absolutt tas seriøst. Nei, det kan ikke drepe, men du kan få masse kjipe skader hvis man ikke respekterer våpnene.

Lenke til kommentar

Privat grunn? Har dere fått lov av grunneier til å spille der altså? Når vi spiller i skogen (klubbspill) blir alltid politiet varslet på forhånd, pga det er mange som går turer i skogen selv om de ikke egentlig skal være der vi spiller. Sette opp lapper f.eks om at det foregår spill der.

Sikkerhet er veldig viktig, bruk briller som dekker øynene godt og som du selv føler deg trygg med. Vanlige solbriller utgår, selv om du kanskje har prøvd å skyte i glasset for å se om det funker. Ikke ta risken, bruk godkjente verne/skytebriller. Livvester osv hvis dere skal bruke båt. Ha en safezone hvor all skyting er no-go. Dvs. magasiner skal være ute av våpenet, våpen sikret og skjekket at det ikke er en kule i kammeret. Her skal man kunne ta av briller osv. og være sikker på å ikke få en kule i øyet. Briller skal være på overalt utenfor safezone, tørking av dugg utgår, isåfall ha et back-up brillepar klart. Ikke reis tilogfra område i full kamo og med våpen synlig. Pakk heller alt sammen og ta på klær og slikt når dere kommer fram. Softguns går under våpenloven og skal behandles deretter.

Når det gjelder treff pleier vi som regel å løse det med å ha medics som bærer på bandasjer, eller at alle bærer på 1. 1 bandasje skal da ta ca 30 sek - 1 min å legge før man kan fortsette. Blir man truffet igjen er man ute f.eks, evt. gå til et spawn-punkt avhengig om hvor lange spill man kjører. Vi spiller også med buddyheal hvor alle kan legge bandasjer hvis vi spiller korte spill for å få litt tempo, eller at man rett og slett er ute og må vente til neste runde.

Skal dere holde på lenge i strekk så husk også å ha med nødvendig førstehjelpsutstyr lett tilgjengelig om noe skulle skje.

Det er hvertfall mine tips. Har holdt på i 2 år nå ganske aktivt, og selv om det er lek og moro skal det absolutt tas seriøst. Nei, det kan ikke drepe, men du kan få masse kjipe skader hvis man ikke respekterer våpnene.

Takk for godt svar =)

Vi skal ordne tillatelse til å spille, og vi skal merke opp området. Vi tar spillet seriøst og passer på sikkerhet.

Tror nok du svarte på alt jeg lurte på, så takk igjen

Lenke til kommentar

Driver også med softgun, og har spilt sammen med venner i skogen en del ganger før. Hvis du er ute et etter en form for aktivitet så kan jo Capture the Flag være en ide.

Regler:

To flagg blir plassert på hver sin base, og målet er at det andre laget skal hente det flagget, men samtidig beskytte sitt eget. Hvis man blir skutt må man forlate banen (gå inn i en evt safezone) og vente i rundt 2-5 minutter. (dette bestemmer dere selv) Hvis flaggbæreren blir skutt så legger han flagget ned der han ble skutt og forlater banen. Da kan enten motstanderen hente flagget og legge det tilbake, eller så kan noen andre ta det opp og fortsette mot basen.

Det er viktig at dere har mange flagg i reserve så dere slipper å gå fram og tilbake etter at et av lagene har kapret et flagg (man skal ikke levere tilbake flagget etter man har kapret det). Laget som kapret flest flagg vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...