xain Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 hei. kjøpt en laptop som hva windows vista på, så før nån uke siden installert jeg windows 7. men så vila jeg last ned linux også (ha både win 7 og ubuntu/linux), etter jeg innstallert den så ja den funka bra, men da jeg sku ta en restart på pcn så vila den ikke starte opp igjen, jeg får feil meldingen her ''error: no such partition. grub rescue'' kan dere værså snill hjelp meg? jeg har søket litt på google men alt jeg finnere er på engelsk og jeg kan ikke engelsk i det heletatt :-S har eksamen snart og trenger faktisk data for å jobb med, håper dere hjelper så fort som mulig. har brukt live cd osv men får ikke noe opp som heter for reintall/remove takk for alle svarene Lenke til kommentar
Croome Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Last ned Super Grub Disk boot fra den å prøv deg fram så får du til noe vedder jeg på Lenke til kommentar
xain Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Last ned Super Grub Disk boot fra den å prøv deg fram så får du til noe vedder jeg på programmen e jo på engelsk?. jeg kan ikke engelsk i d heletatt sir jeg jo :-S Lenke til kommentar
xain Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 men hvilken av dem skal jeg laste ned? d e jo mang :- / Lenke til kommentar
Croome Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 last ned den her: http://prdownload.berlios.de/supergrub/sgd_cdrom_1.30.iso å brenn den på en CD Lenke til kommentar
xain Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 last ned den her: http://prdownload.berlios.de/supergrub/sgd_cdrom_1.30.iso å brenn den på en CD har ingen cd akk nå så d må nokk bli en dvd'platte ;- ) skal jeg brenne den med windows media player eller e det en spess program som nero? må brenne den som iso ja? Lenke til kommentar
xain Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 sånn men når jeg setter inn cden og starte data'n på så kommer det noe, trykker på den 1 og velger ubuntu så får jeg bare svart skjerm :-| ska den vær sånn der leng eller? Lenke til kommentar
Croome Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 nei, da må du bare prøve noe annet, bare prøv noe helt til det fungerer Lenke til kommentar
xain Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 nei, da må du bare prøve noe annet, bare prøv noe helt til det fungerer bare glem den der.. jeg har windows 7 cden og når jeg setta den in så kom jeg til installer windows 7. men jeg trykka på repair/reparer så kom det reparer pc og commando ''cmd''.. der går det ann å slett ubuntu? er bare noen koder mann trenger.. kan du hjelp meg med det plis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå