Gå til innhold

Junifest 2010 - Bykatt - Veskekamerabilder

Anbefalte innlegg

5. juni: Solregnbue

Takk for pene ord om det forrige solfenomenet jeg observerte.

Så noe litt spesielt på himmelen i dag også, solen hadde fått en regnbue rundt seg. GF1-en hang med. Skulle bare hatt litt videre vinkel. ;)

Flott lysvirkning :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8. juni: Jeg så Guds hus

post-138696-1276028975,6037_thumb.jpg

kan jeg ta i bruk Gud i tittelen, og det med god samvittighet: Jeg har fotografert en vakker, imponerende katedral.

Har begrenset med verktøy til å redigere på jobb-PC-en min, men uansett ikke enkelt å ta bilder av et så stort, høyt bygg. Må innrømme at bildet mitt ikke fanger helt det storslåtte byggets ånd, men det er i alle fall en smakebit.

Lenke til kommentar

Synes du fanget Duomoen veldig fint! Det er et vanskelig bygg å ta bilde av; ikke alt for mye plass rundt, og mye rart en ønsker å få ut av bildet. Legg til en horde andre turister, så skal det litt til for å få gode bilder. Å konsentrere seg om forsiden er heller ikke dumt fotografisk, selv om jeg kanskje synes det er kuppelen som er arkitektonisk mest interessant; skal en ha med både forside og kuppel blir det vidvinkel med mye rart i bildet.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Euklid, du kjenner sikkert katedralen bedre enn meg. Og Pybalto, jeg tror selv en ihuga hedning blir overveldet av sånne bygg...

9. juni: Solnedgang over Firenze

post-138696-1276185310,0455_thumb.jpg

Det var så vakkert i virkeligheten!

10. juni: Stendhal og jeg

post-138696-1276185330,3544_thumb.jpg

Jeg er overveldet av gammel kultur og imponerende bygg, og avslutter min reise, etter å ha pådratt meg en forholdsvis mild grad av Stendhals-syndrom, med et enkelt bilde av utsikten fra hotellrommet, med toskanske, grønne, frodige fjell i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Og Pybalto, jeg tror selv en ihuga hedning blir overveldet av sånne bygg...

Det tror jeg også; jeg har lenge vært interessert i religiøse bygg, og stikker ofte innom en kirke eller to når vi er på tur. Og jeg er vel nærmere en hedning enn en kristen ;)

Jeg er overveldet av gammel kultur og imponerende bygg, og avslutter min reise, etter å ha pådratt meg en forholdsvis mild grad av Stendhals-syndrom, med et enkelt bilde av utsikten fra hotellrommet, med toskanske, grønne, frodige fjell i bakgrunnen.

Det høres ut som skummel sykdom - eller er det litt for mye champagne til lunsj? ;)

Vakker solnedgang - der kunne jeg godt tenkt meg å være.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Firenze er en fabelaktig by! Solnedgangsbildet fanger atmosfæren fint -- stereotypien hadde kanskje vært nærmere om det var Ponte Vecchio i bakgrunnen, men synes ikke det trenger å være noe mål.

Stendhals syndrom leste jeg forresten nettopp om i Torbjørn Færøviks Kina, tydelig du har reist til rett ende av jorden:

«Forfattere og andre sarte sjeler som besøker Firenze, ender iblant opp med å gå til psykiater. De klarer ikke absorbere byens uendelige skjønnhet. Etter å ha vandret gjennom renessansen i dagevis, forbi Michelangelo, Leonardo da Vinci og Medici-familiens etterlatenskaper, havner de i en tilstand av bunnløs frustrasjon, og den eneste veien ut av uføret er å få kyndig medisinsk behandling eller å forlate byen umiddelbart. Den tredje muligheten består i å reise til Chongqing, til verdens største og styggeste by.»

;)

Lenke til kommentar

Fantastisk den fra Firenze.... :yes:

Takk -- du skulle sett det i virkeligheten. :wow:

Det høres ut som skummel sykdom - eller er det litt for mye champagne til lunsj? ;)

Vakker solnedgang - der kunne jeg godt tenkt meg å være.

Ikke sjampanjen, men italienerne serverer jo vin til lunsjen, uansett om man er der på jobb eller ei. Ferdig åpnede flasker! :omg:

Firenze er en fabelaktig by! Solnedgangsbildet fanger atmosfæren fint -- stereotypien hadde kanskje vært nærmere om det var Ponte Vecchio i bakgrunnen, men synes ikke det trenger å være noe mål.

Stendhals syndrom leste jeg forresten nettopp om i Torbjørn Færøviks Kina, tydelig du har reist til rett ende av jorden:

«Forfattere og andre sarte sjeler som besøker Firenze, ender iblant opp med å gå til psykiater. De klarer ikke absorbere byens uendelige skjønnhet. Etter å ha vandret gjennom renessansen i dagevis, forbi Michelangelo, Leonardo da Vinci og Medici-familiens etterlatenskaper, havner de i en tilstand av bunnløs frustrasjon, og den eneste veien ut av uføret er å få kyndig medisinsk behandling eller å forlate byen umiddelbart. Den tredje muligheten består i å reise til Chongqing, til verdens største og styggeste by.»

;)

Takk for pene ord om bildet. Har du saumfart byen? Jeg kunne nok tilbragt et antall dager der, men med fare for et mer alvorlig utslag av Stendhals syndrom. :sick:

Men jeg har nå noen alternativer for behandling. Jeg får evt ta meg en tur til Drammen etterpå... :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...