RandiA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 5. juni: Solregnbue Takk for pene ord om det forrige solfenomenet jeg observerte. Så noe litt spesielt på himmelen i dag også, solen hadde fått en regnbue rundt seg. GF1-en hang med. Skulle bare hatt litt videre vinkel. Flott lysvirkning Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 "Bli lys" og "Solregnbue" liker jeg virkeligen! Flotte bilder. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 6. juni: Skyggespill Takk, HelenaN. Mer solinspirert i dag. Jeg har ikke manipulert bildet, og det finnes heller ikke en annen katt som lager skyggen. Selv om katten i skyggen høflig nok ikke geiper. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Pent! Elsker spill med skygger. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 8. juni: Jeg så Guds hus Nå kan jeg ta i bruk Gud i tittelen, og det med god samvittighet: Jeg har fotografert en vakker, imponerende katedral. Har begrenset med verktøy til å redigere på jobb-PC-en min, men uansett ikke enkelt å ta bilder av et så stort, høyt bygg. Må innrømme at bildet mitt ikke fanger helt det storslåtte byggets ånd, men det er i alle fall en smakebit. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Wow, det ble jo ikke så värst! Hvor er du nå (unnskyld om den infon finns i tråden)? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Takk, begge to. Er i Firenze. Her er det 29 grader og strålende sol. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Takk, begge to. Er i Firenze. Her er det 29 grader og strålende sol. Jeg lurte fælt på hvor det var tatt ja.... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Likte også den skyggen. Pent. Det bildet av guds hus er imponerende klart syns jeg. Det ser egentlig litt skummelt ut. Man må nok tenke seg godt om før man går inn der. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Synes du fanget Duomoen veldig fint! Det er et vanskelig bygg å ta bilde av; ikke alt for mye plass rundt, og mye rart en ønsker å få ut av bildet. Legg til en horde andre turister, så skal det litt til for å få gode bilder. Å konsentrere seg om forsiden er heller ikke dumt fotografisk, selv om jeg kanskje synes det er kuppelen som er arkitektonisk mest interessant; skal en ha med både forside og kuppel blir det vidvinkel med mye rart i bildet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Veldig fin katedral! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Takk for kommentarer. Euklid, du kjenner sikkert katedralen bedre enn meg. Og Pybalto, jeg tror selv en ihuga hedning blir overveldet av sånne bygg... 9. juni: Solnedgang over Firenze Det var så vakkert i virkeligheten! 10. juni: Stendhal og jeg Jeg er overveldet av gammel kultur og imponerende bygg, og avslutter min reise, etter å ha pådratt meg en forholdsvis mild grad av Stendhals-syndrom, med et enkelt bilde av utsikten fra hotellrommet, med toskanske, grønne, frodige fjell i bakgrunnen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Fantastisk den fra Firenze.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Og Pybalto, jeg tror selv en ihuga hedning blir overveldet av sånne bygg... Det tror jeg også; jeg har lenge vært interessert i religiøse bygg, og stikker ofte innom en kirke eller to når vi er på tur. Og jeg er vel nærmere en hedning enn en kristen Jeg er overveldet av gammel kultur og imponerende bygg, og avslutter min reise, etter å ha pådratt meg en forholdsvis mild grad av Stendhals-syndrom, med et enkelt bilde av utsikten fra hotellrommet, med toskanske, grønne, frodige fjell i bakgrunnen. Det høres ut som skummel sykdom - eller er det litt for mye champagne til lunsj? Vakker solnedgang - der kunne jeg godt tenkt meg å være. Endret 10. juni 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Firenze er en fabelaktig by! Solnedgangsbildet fanger atmosfæren fint -- stereotypien hadde kanskje vært nærmere om det var Ponte Vecchio i bakgrunnen, men synes ikke det trenger å være noe mål. Stendhals syndrom leste jeg forresten nettopp om i Torbjørn Færøviks Kina, tydelig du har reist til rett ende av jorden: «Forfattere og andre sarte sjeler som besøker Firenze, ender iblant opp med å gå til psykiater. De klarer ikke absorbere byens uendelige skjønnhet. Etter å ha vandret gjennom renessansen i dagevis, forbi Michelangelo, Leonardo da Vinci og Medici-familiens etterlatenskaper, havner de i en tilstand av bunnløs frustrasjon, og den eneste veien ut av uføret er å få kyndig medisinsk behandling eller å forlate byen umiddelbart. Den tredje muligheten består i å reise til Chongqing, til verdens største og styggeste by.» Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Fantastisk den fra Firenze.... Takk -- du skulle sett det i virkeligheten. Jeg er overveldet av gammel kultur og imponerende bygg, og avslutter min reise, etter å ha pådratt meg en forholdsvis mild grad av Stendhals-syndrom, med et enkelt bilde av utsikten fra hotellrommet, med toskanske, grønne, frodige fjell i bakgrunnen. Det høres ut som skummel sykdom - eller er det litt for mye champagne til lunsj? Vakker solnedgang - der kunne jeg godt tenkt meg å være. Ikke sjampanjen, men italienerne serverer jo vin til lunsjen, uansett om man er der på jobb eller ei. Ferdig åpnede flasker! Firenze er en fabelaktig by! Solnedgangsbildet fanger atmosfæren fint -- stereotypien hadde kanskje vært nærmere om det var Ponte Vecchio i bakgrunnen, men synes ikke det trenger å være noe mål. Stendhals syndrom leste jeg forresten nettopp om i Torbjørn Færøviks Kina, tydelig du har reist til rett ende av jorden: «Forfattere og andre sarte sjeler som besøker Firenze, ender iblant opp med å gå til psykiater. De klarer ikke absorbere byens uendelige skjønnhet. Etter å ha vandret gjennom renessansen i dagevis, forbi Michelangelo, Leonardo da Vinci og Medici-familiens etterlatenskaper, havner de i en tilstand av bunnløs frustrasjon, og den eneste veien ut av uføret er å få kyndig medisinsk behandling eller å forlate byen umiddelbart. Den tredje muligheten består i å reise til Chongqing, til verdens største og styggeste by.» Takk for pene ord om bildet. Har du saumfart byen? Jeg kunne nok tilbragt et antall dager der, men med fare for et mer alvorlig utslag av Stendhals syndrom. Men jeg har nå noen alternativer for behandling. Jeg får evt ta meg en tur til Drammen etterpå... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg får evt ta meg en tur til Drammen etterpå... Jeg vet ikke om det hjelper lengre - de begynner å få skikk på den byen. Reis heller til Sarpsborg Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg får evt ta meg en tur til Drammen etterpå... Jeg vet ikke om det hjelper lengre - de begynner å få skikk på den byen. Reis heller til Sarpsborg Du mener etter at de fikk runde pilarer på sin gamle bro...? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå