NilsiT Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei, Jeg trenger en ny forsterker som jeg kan bruke til å spille metal med, blir ikke trash metal, eller noe stygg death eller black metal, skal helst brukes til power eller sympfonisk metal! Har en LTD MH-1000 med emg 81/85 som jeg skal koble i denne forsterkeren, og musikken jeg spiller er veldig inspirert av band som sonata arctica, nightwish, og noen flere band i samme sjangre. Trenger en amp som funker "kun" til dette, fordi jeg fra før av har en vanvittig god forsterker(Fender Deluxe Reverb) som jeg bruker til rock, blues, etc... Forsterkeren bør heller ikke koste så mye, rundt 1500-2000 kr. kanskje Har noen tips? Takker Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Deizel: neste alle Bogner: Extacy og Ubershall ENGL: Savage 120, Powerball, Fireball Mesa/Boogie dual/triple rectifiers, Stilettos Soldano SLO Mye gøy i en peavy 5150 evt jsx el xxx Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Skulle ønske jeg kunne gå en av de ampene, men de for mye, holder allerede på å spare til høstens skolestart... I tillegg til dette vil jeg lett kunne sprenge ørene med en forsterker på 100W:P Har sett litt på mesa boogie dual rect. men ser ikke for meg at den kommer til å bli brukt mye brukt på mitt ikke så store rom:P Noen billigere forslag? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Skulle ønske jeg kunne gå en av de ampene, men de for mye, holder allerede på å spare til høstens skolestart... I tillegg til dette vil jeg lett kunne sprenge ørene med en forsterker på 100W:P Har sett litt på mesa boogie dual rect. men ser ikke for meg at den kommer til å bli brukt mye brukt på mitt ikke så store rom:P Noen billigere forslag? kunne jo evt spart noen tusen ved å kjøpe en pedal å beholde den gamle i clean. med medal kunne jo Boss MT-2 vert noe? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Den gamle? fender deluxen min? den skal beholdes uansett!! Kan lett få god vreng ut av den forsterkeren selv bare med en overdrive pedal, men får liksom ikke metal ut av den, har heller ikke vært et mål å få til det. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 har du prøvd line 6 über metal? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Har ikke prøvd den nei, kan noen bekrefte at det er en god idè? Tror ikke ampen ville kunne gi noen god metal lyd, mange som spiller på fender rørforsterkere ville sikkert sagt seg enige... Er det ikke noen amper i det lavere prissegmentet som vil fungere godt? Kan gå litt opp i pris, men ikke mye... Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 line 6 gitaramp da? spider f.eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå