Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Informasjonsteknologi 2


Anbefalte innlegg

Okey, når eg legger til trace(shit[0]); i bajs-funksjonen så kjem det eg fyller inn rett ut i output vinduet, det kan vel tyde på at det er noko tull med tekstfeltene ja :p

 

eventuelt funker appendtextgreiene mine dårlig,isåfall får du finne en annen måte eller fikse appentext,, en måte kan være en whileløkke for å legge til alle, eller du kan bruke flere tekstfelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å lage til noko heilt enkelt, men eg får det ikkje til å funke. Koden min ser slik ut:

 

var shit:Array = new Array;

 

knapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, bajs);

function bajs (evt:MouseEvent){

shit.push(new Array (fornavn.text, etternavn.text, adresse.text)); //******

}

 

skrivUt.addEventListener(MouseEvent.CLICK, skrivut);

 

function skrivut (evt:MouseEvent){

var teller:int = 0;

while(teller <shit.length){

output.appendText("\n");

output.appendText(shit[teller]);

 

teller++;

}

}

 

jeg sa at man ikke skulle copypaste :p

fiksa det jeg så, burde funke. litt usikker på appendText men det burde fungere nå

 

du hadde gjort feil der jeg markerte med //********

du hadde ikke lagt til en array i arrayen slik du skulle, du hadde bare skrevet new array

 

her lager du et dynamisk tekstfelt "skrivUt" og

en knapp "knapp"

og input felt "appendText"

??

hva mer gjør man?

Endret av caline
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man kan legge inn verdier i en array i C# ved at brukeren skriver inn navnet sitt i en tekstboks, og trykker på en knapp for å registrere navnet inn i arrayen?

 

Deretter skal man kunne skrive inn et nytt navn, trykke på registreringsknappen igjen, og da skal navnet bli lagt inn i neste ledige plass i arrayen.

 

Jeg har prøvd meg endel fram, men får bare til at det siste navnet jeg har skrevet, fyller alle plassene i arrayen..

 

Dette er koden jeg sitter med nå..

public partial class _Default : System.Web.UI.Page 
{
   string[] navnArr = new string[10];

   protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
   {
       if (Session["navnArr"] != null)
           navnArr = (string[])Session["navnArr"];
   }
   protected void Page_Unload(object sender, EventArgs e)
   {
       Session["navnArr"] = navnArr;
   }


   protected void btnPamelding_Click(object sender, EventArgs e)
   {
       string navn = txtNavn.Text;

       for (int i = 0; i < navnArr.Length; i++)
       {   
           navnArr[i] += navn;
       }


   }
   protected void btnPameldte_Click(object sender, EventArgs e)
   {
       for (int i = 0; i < navnArr.Length; i++)
       {
           labListe.Text = navnArr[i] + "<br />";
       }
   }
}

Endret av audi91
Lenke til kommentar

Hei, lurer på hvordan en lagrer utskrift i feks et påmeldingsskjema for fly, slik at når et nytt fly registrerer seg for visning så vil det bli lagt til i tillegg til det/de andre som har meldt seg på? :) Slik som det er nå blir den gamle påmeldte byttet ut med den nye, får altså ikke liste over alle som har meldt seg på.

 

Bruker C# til programmering.

 

Setter pris på om noen kunne hjulpet med kode for dette!

Lenke til kommentar

Det er sant. Men vi har ikke lært objektorientering i IT, så kan bli unødvendig stress å lære seg slike ting dagen før eksamen om man ikke kan det fra før av.

Endret: Ikke helt OOP, men det skiller seg en del fra hva vi har lært i C# i hvert fall.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Det er sant. Men vi har ikke lært objektorientering i IT, så kan bli unødvendig stress å lære seg slike ting dagen før eksamen om man ikke kan det fra før av.

Endret: Ikke helt OOP, men det skiller seg en del fra hva vi har lært i C# i hvert fall.

 

ganske handicap å ikke kunne lage lister da :/

 

beveger meg ut på ukjennt grunn her nå men burde ikke noe slikt fungere?

//en liste som lagrer data av typen string
List<string> enliste = new List<string>();

//knapp som legger til

function{
enliste.add (tekstfeltmedinfo);
}

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Vel, vi har aldri hatt bruk for det. Står heller ikke nevnt i boka vår, faktisk. Jeg har vært borti list før i andre språk, men aldri prøvd det i C#.

 

Men OOP med klasser er digg. Fatter ikke hvorfor vi egentlig ikke skal lære det. Føler heller ikke at jeg kan bruke det på eksamen, selv om vi nok ikke får bruk for det uansett.

Lenke til kommentar

Har av en eller annen grunn ikke lært å lage lister, så greit ut men tror ikke jeg orker å begynne på det nå.

 

Jeg droppet arrayen, og gjorde det heller slik at navnene brukeren registrerer blir skrevet inn i en tekstfil. Deretter var det bare å hente ut det som var i tekstfilen, og skrive ut i en label. Fungerte fint, så har en kode for et eventuelt påmeldingsskjema klart. Håper bare det ikke kreves at det er lagret i en array..

Lenke til kommentar

Vel, vi har aldri hatt bruk for det. Står heller ikke nevnt i boka vår, faktisk. Jeg har vært borti list før i andre språk, men aldri prøvd det i C#.

 

så hvis dere fikk oppgaven med påmelding, hva ville dere gjort for å lagre infor om flere folk? mange variabler?

 

samme med den grenlandeksamen, hvordan lagrer dere info om de ulike havnene?

 

edit:fikk svar der,

 

hvis dere ikke har det i boka engang kan det umulig være et krav, men høres litt upraktisk ut da :p

Endret av No0en
Lenke til kommentar

så hvis dere fikk oppgaven med påmelding, hva ville dere gjort for å lagre infor om flere folk? mange variabler?

 

samme med den grenlandeksamen, hvordan lagrer dere info om de ulike havnene?

Jeg ville laget et 2d array. Tror jeg ville løst det greit. De andre i klassen aner jeg derimot ikke.

 

Grenlandseksamen? Hva tenker du på her?

Lenke til kommentar

Jeg ville laget et 2d array. Tror jeg ville løst det greit. De andre i klassen aner jeg derimot ikke.

 

Grenlandseksamen? Hva tenker du på her?

 

så det er forskjell på 2darray og vanlig i c#, fancy, i as3 er en 2darray en array med en array som hvert element.

 

grenlandseksamen, den med båter og avstsndsberegning osv, 2darray brukes vel der også i så fall, eller bare varaibler, er ikke såå mange der.

Endret av No0en
Lenke til kommentar

så det er forskjell på 2darray og vanlig i c#, fancy, i as3 er en 2darray en array med en array som hvert element.

Det er det samme i C#. Så blir et array per person der all data lagres, samlet inni et større array. Så slepper man hundre variabler. Her hadde OOP vært greit å bruke.

 

Du tenker på den der man skulle gjette avstand? For der var det null stress.

double[] avstander = {14, 32, 85, 23, 46, 109}; // avstandene

og så hadde jeg en dropdownlist der man kunne velge havn. Valgte man Kragerø, som får en SelectedIndex på 0, brukte jeg

double rettSvar = avstander[ddlHavn.SelectedIndex];

Lenke til kommentar

Faen, ikke arrays, ikke arrays... da er jeg screwed...

 

Hva tror dere karakteren blir om jeg føkker opp all programmering, men får til bilde, lyd og video, pluss at jeg har en god dokumentasjon og plan?

 

EDIT: Tror kanskje ikke det er så sannsynlig med påmelding, da ingen av nlf eller ryggeairshow har dette på sidene sine, så da tilsier logikken at det ikke blir noe sånn.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Har av en eller annen grunn ikke lært å lage lister, så greit ut men tror ikke jeg orker å begynne på det nå.

 

Jeg droppet arrayen, og gjorde det heller slik at navnene brukeren registrerer blir skrevet inn i en tekstfil(????).Deretter var det bare å hente ut det som var i tekstfilen, og skrive ut i en label. Fungerte fint, så har en kode for et eventuelt påmeldingsskjema klart. Håper bare det ikke kreves at det er lagret i en array..

 

Du kunne ikke uttdypt dette litt/kopiert koden? Sliter litt med dette selv. Skjønner ikke hvordan man skal kunne lagre verdiene i en array, så det hadde vært greit med en alternativ løsning =)

Lenke til kommentar

EDIT: Tror kanskje ikke det er så sannsynlig med påmelding, da ingen av nlf eller ryggeairshow har dette på sidene sine, så da tilsier logikken at det ikke blir noe sånn.

 

den eneste formen for programmering som nevnes på arket er programmering av beregninger :/

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...