Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Informasjonsteknologi 2

Anbefalte innlegg

Da var det kanskje meningen at dere skulle bruke et annet program til lydredigering. Jeg vet ikke hvilket program du er "vant" med å bruke, men det er mange måter å gjøre det på.

Vi har ALDRI behandlet lyd i IT1 og IT2 (Jeg må nesten få skylde på læreren. Vi lærte mer av å se på logiske løsninger på et problem fra forrige eksamen, og løse det slik under vår eksamen) så vi har ikke noen program på PC'ne for lydredigering. I flash kunne man vrenge lyden i en grad, men mulighetene var begrenset.

At ingen klarte å lage en mutebutton var heller ingen sjokk, i boka sto det ikke noe om det, læreren fant det ikke og visste heller ikke hvordan man gjorde det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare for the lolz..

mutebutton er ganske enkelt å lage,

//sånn setter man lyd på hele flashen til 0
SoundMixer.soundTransform = new SoundTransform(0.0);
//sånn setter man lyd på hele flashen til 100%
SoundMixer.soundTransform = new SoundTransform(1.0);

Lenke til kommentar

Da var det kanskje meningen at dere skulle bruke et annet program til lydredigering. Jeg vet ikke hvilket program du er "vant" med å bruke, men det er mange måter å gjøre det på.

Vi har ALDRI behandlet lyd i IT1 og IT2 (Jeg må nesten få skylde på læreren. Vi lærte mer av å se på logiske løsninger på et problem fra forrige eksamen, og løse det slik under vår eksamen) så vi har ikke noen program på PC'ne for lydredigering. I flash kunne man vrenge lyden i en grad, men mulighetene var begrenset.

At ingen klarte å lage en mutebutton var heller ingen sjokk, i boka sto det ikke noe om det, læreren fant det ikke og visste heller ikke hvordan man gjorde det.

Vi har aldri heller redigert lyd, men fikk tips rett før eksmanen at vi selv måtte lære det og instalere det programmet.

Fikk selv 5'er, litt skuffet over at jeg ikke nådde til topp, men visste vell egentlig det da jeg fikk litt dårlig tid på slutten, hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg faen meg ha klart det! jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...